Hej, nu har jag gjort många trådar här senaste dagarna men vi ska hyra ut huset efter att bara bott här i 2 månader och är lite nya på det här med hus.. Vi försöker inspektera viktiga saker nu eftersom vi själva inte ska vara här så min man kikade in på kattvinden där besiktningsmannen grönmarkerat och han sa att det var ett fint och bra klimat där och inga anmärkningar alls. När han öppnar luckan ut där så möts vi av detta på själva dörren/luckan ut på vinden.
Min första tanke är självklart svartmögel… vad tror ni? Varudeklarerat hus och är försäkrat mot besiktningsmissar..
Taket är bytt 2020 och då har man bytt i princip allt förutom denna lucka då verkar det som…
 
  • Vita dörren till kattvinden är täckt med bruna och svarta fläckar som potentiellt kan vara svartmögel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fläckar och mögelliknande prickar på insidan av en vit lucka på vinden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en vit lucka till en kattvind med svarta fläckar som kan vara mögel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en liten, mörk fläck på en vit lucka, misstänkt för att vara svartmögel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns det här bara på luckan? Det sitter i ytan, det är inte hål?
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Finns det här bara på luckan? Det sitter i ytan, det är inte hål?
Enbart på luckan
 
Tycker det ser ut som färgstänk.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
B Bhp863 skrev:
Tycker det ser ut som färgstänk.
Ja frågan är dock från vad.. finns inget svartmålat på vinden. Såg dock ngt annat som såg ut som färgstänk också på listen till luckan.. jag misstänker dock att luckan är från 83 när huset byggdes
 
namnbyte
Ganska udda former för att vara spontant mögelangrepp. Vad händer om du skrapar försiktigt på det? Hur är ytan på det svarta?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
namnbyte namnbyte skrev:
Ganska udda former för att vara spontant mögelangrepp. Vad händer om du skrapar försiktigt på det? Hur är ytan på det svarta?
Det är stenhårt.
 
J Johanna Carlsson1 skrev:
Det är stenhårt.
Jag tror inte det är mögel i alla fall.
 
namnbyte
J Johanna Carlsson1 skrev:
Det är stenhårt.
Då är det inte mögel, glöm & gå vidare eller slipa jämnt & måla över
 
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
namnbyte namnbyte skrev:
Då är det inte mögel, glöm & gå vidare eller slipa jämnt & måla över
Nåt ska man va glad för! Tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.