Var ju några år sedan jag monterade IKEA köket. Har integrerad diskmaskin och nu måste jag ta bort fronten (alltså den del som är av samma sort som övriga luckor) på denna..... Hur tusan var det den satt fast, mao hur får jag bort den utan att skada maskinen eller luckan?
 
Nimajneb skrev:
Var ju några år sedan jag monterade IKEA köket. Har integrerad diskmaskin och nu måste jag ta bort fronten (alltså den del som är av samma sort som övriga luckor) på denna..... Hur tusan var det den satt fast, mao hur får jag bort den utan att skada maskinen eller luckan?
Sitter oftast med 4 skruv genom själva diskmaskinsluckan och sen sitter det ytterliggare 2 skruvar på själva luckan som hänger i 2 spår, Så lossa dom 4 skruvarna som går genom luckan in i fronten och skjut sen luckan försiktigt neråt/uppåt så lossnar den.

Edit: det var nog en ganska rörig förklaring men fredagsölen har redan börjat rinna ner. Hoppas det löser sig ändå. ;)
 
  • Gilla
Jalle51
  • Laddar…
på vår maskin lossar du de fyra skruven som man ser när luckan är öppen, sen lyfter du av fronten. den sitter enbart klämd.
 
Jag kommer faktiskt inte heller riktigt ihåg hur man lossar den, har egentligen instruktionerna kvar fast de ligger på vinden. På min diskmaskin är det i alla fall 5 skruvar på varje sedan. Men om jag inte missminner mig så ska man bara ta bort 4 av dem, två på varje sida. Men det är väl bara att testa sig fram, det är väl bara att skruva bort alla och testa sig fram:).
 
  • Gilla
Snigoo
  • Laddar…
Hade loss min lucka i går.. Mycket enkelt. lossa två skruvar på var sida. behövs inte mer än 3-4 varv. därefter trycks luckan nedåt.. inte uppåt som jag skrev.
 
M
Min diskmaskinsfront halkade ner av sig själv för ett tag sedan av någon outgrundlig anledning :thinking:

Dessutom lyckades jag "klämma" den när jag skulle sätta tillbaka den vilket resulterade i förfulande skador (se bifogad bild) och grav irritation.

Någon kunnig människa som kan säga mig hur jag lättast kan "återställa" den så att det inte ser så fult ut? :) Tack. Skadad diskmaskinsfront med synlig repa och buckla på träytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadad diskmaskinsfront med synliga repor och skador längs med kanten mot en ljus träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.