Det skrivs mycket om att det kan bli mycket billigare att låta lokala byggfirmor bygga huset...
Då undrar jag om man menar att de bygger helt och hållet eller bara sätter ihop det som man beställer från husleverantören?

Någon som vill försöka förklara för mig?
 
Visst kan det bli mycket billigare, jag tycker e att det känns mer rejält byggt. Vi bygger med lokal byggfirma, och än så länge bara nöjd. både med pris och utförande av arbetet. Tycker det mest possitiva e att man kan ändra & välja exakt vad man vill ha utan att det hela tiden ska vara avdrag/pristillägg hit och dit.

Men jag kan ju ha haft tur att få tag i en bra snickarfirma ;)
 
Kanske värt att kolla upp det då! Men då bygger de alltså fritt, helt oberoende av den ursprungliga hustillverkaren, om jag förstått rätt!  :p

//Stina
 
Finns Det någon som har ett hett tips på bra byggfirma i Linköping?

//Stina
 
Thomas_Stina skrev:
Kanske värt att kolla upp det då! Men då bygger de alltså fritt, helt oberoende av den ursprungliga hustillverkaren, om jag förstått rätt!  :p

//Stina
'
Jo så är det, men du behöver ju inte välja just ett kataloghus. Ni kan ju ha valt ¨något helt eget hus ni gillar. ;)
 
Ja det är sant... Men hur är det med ritning osv. Behöver man inte hjälp av arkitekt så att husmodell/planlösning fungerar, och i så fall, kostar inte det massor? Eller kan byggfirmorna sånt?

//Stina
 
Jomen här kan ju finnas alla varianter. Det kan vara en firma som monterar ihop ett blockbyggt hus, det kan vara en firma som bygger helt i lösvirke. Det kan ju vara så att firman är kapabel att rita hela huset eller att du får anlita en arkitekt till det. Så det ÄR inte på något speciellt vis. Du blir helt enkelt tvungen att kolla med de olika firmorna vad de gör.
 
Tack för svar! :)

//Stina
 
Vi hade en konsult som ritade upp vårat hus. Lite billigare än att anlita en arkitekt. ;)
 
Ja det var ett bra tips!
Minsta lilla kostnad man kan slippa/dra ner är välkommen! ;)

//Stina
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.