Hej!

På sista tiden loggas jag ur automatiskt (efter en viss tid x antal timmar), även att jag inte stänger at webbläsaren.

Förr slapp jag att logga in över huvud taget utan webbläsaren kom ihåg mig.

Har npgon forummjukvara eller regler ändrats?
 
Kontrollera att du har en bock i den lilla rutan fortsätt att vara inloggad när du loggar in. Jag har ramlat ur någon gång vid strömavbrott
 
Tack men den har jag fortfarande ifylld?
Ingen som har samma problem? Då är det väl inställningar i min webbrowser som är fel.
 
puu skrev:
Tack men den har jag fortfarande ifylld?
Ingen som har samma problem? Då är det väl inställningar i min webbrowser som är fel.
Har du trådlöst nätverk? Dvs, surfar du trådlöst när du loggas ut?
 
puu skrev:
Tack men den har jag fortfarande ifylld?
Ingen som har samma problem? Då är det väl inställningar i min webbrowser som är fel.
Finns det någon fler som har problem med att de blir utloggade?

puu,

Sedan någon vecka tillbaka har vi fixat single sign on mellan forumprogramvaran och wikin (som vi inte relanserat än) - jag kan tänka mig att problemet hänger ihop med det - men först skulle jag vilja fråga.

1. Vilken webbläsare och version (Internet Explorer 8, Firefox 3.5.7, Safari 4.0.4, Chrome 3.0.195.38) använder du?
2. Från vilken sida loggar du normalt in - från Byggahus forum, från Byggahus startsida eller från någon annan sida på Byggahus?
3. Klickar du på något särskilt när du loggas ut?
4. Kan du säga något om hur ofta du blir utloggad - varje timma, var tredje timma, 1 gång om dygnet eller med någon annan frekvens?
5. Vet du att du har ändrat några av dina standardinställningar i webbläsaren? Om ja, kommer du ihåg vilka?
 
Jag har råkat ut för det till och från senaste tiden, kör IE 8 och senaste firefox, men jag hoppar mellan olika datorer och webläsare så jag har inte funderat på det så mycket.
 
Mikael_L
Jag har inga sådana problem på byggahus, men väl på en annan site.
Där rensar jag bort alla siten's cookies, så funkar det perfekt sen.
 
Förr var jag inloggad jämt både hemma och på jobbet.
I går blev jag utslängd efter bara några inaktiva timmar (3 kanske) här på jobbet och jag kör firefox 3.5.7.
Loggar in från forumsidan (direktlänk). Det är även den jag använder när jag märker att jag inte längre är inloggad.
Inga direkta inställningsändringar.
 
puu, testa rensa ut kakor, cache med mera. Ofta brukar det lösa problemen.
Klicka på Verktyg > Rensa ut tidigare historik... i Firefox.
Du kan också göra som Mikael_L, bara ta bort cookies från byggahus.se. Det gör du under Verktyg > Inställningar... > fliken Sekretess > knappen Visa kakor... .
 
Rensade byggahus kakorna och nu kom han ihåg mig över helgen.
Tack för hjälpen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.