Hej! Jag är en 22 årig grabb som övertagit mitt föräldrahem, ett hemman med lagård osv. Håller på att greja för fullt och sommarens planerade projekt är gjorda så då kan man börja planera för nästa sommar. Hittade detta fina forum och nu kan man få utlopp för sina projekt.

Nästa sommar planerar jag att fixa en logbrygga till min ladugård. Tidigare har det funnits en gammal av stenar. Men den fick vi ta bort för ett tiotal år sedan då stenar borjade tryckas utåt.

Nu funderar på jag lite på hur jag ska göra. Planerna är att gjuta nån slags form där jag kan fylla med massa grus. Jag ska bara kunna köra en fyrhjuling och liknande med vagn för att kunna förvara grejor på logen. Är bökigt nu när man ska få upp och ner med grejor. FInns fina ytor(300 kvadratmeter) där uppe som skulle kunna nyttjas bättre när det går att köra fyrhjuling eller dyligt med prylar.

Har trots min ålder hålls på att greja, snicka, gjuta, mura osv. en del så har inte tummen mitt i näven och är absulut inte rädd för att ta på mig nya projekt.
Kostnaden har ju givetvis en betydelse även i detta fall. Jag har funderat på att bygga något av gamla telefonstolpar också men jag vet inte riktigt.

Så nu får ni komma med förslag. Alla svar välkomnas. Finns det intresse kan jag även ladda upp fler bilder på lagårn som har blivit lite av mitt livsprojekt för närvarande. (Renovera och fixa med)

Lägger med en bild på där dörrarna sitter in mot logen.Halvdålig bild men det är helt plant bortom på den sidan. Ni ser höjden iaf.
 
  • DSC00206 (Large).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej

Jag har en ladugård med logbrygga från sidan. Fundamenten till den gamla bryggan fanns kvar efter den gamla ladugården som brann ner.....:) Den här gården har som en del vet en viss förmåga att drabbas av brand...ladugården totalförstördes 1976 i en våldsam brand...nog om den.

Jag fick tag på 6 gamla järnvägsrälsar och byggde min brygga. Om du tar ut bryggbygget lite på längden så du får en plan och fin brygga så kan du kombinera bryggan med en "smörjgrop" genom att ha luckor i brygg-golvet.

Visst är det kul att ha fina utrymmen!
 
Gärna några bilder på det! Lutar mer och mer och att göra en rejäl gjotform och gjuta ett fundament att fylla med grus/massa.
 
Nu är det redan på gång. Svetsade ihop ett "fundament" som kommer sitta från lagårn och neråt. Denna kommer vila på en gjuten "mur" som kommer vara ca 1 meter hög. Så då slipper jag en alltför avancerad gjutform.
Hann till och med få lite färg på balkarna nu ikväll. uppdaterar med bilder. Blir säkert en del grejande i helgen. Kankse det finns någon som är intresserad att att följa detta.
 
  • DSC00227 (Large).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, hur gick det med detta? Är i tankarna på att göra samma sak!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.