Jag har monterat självrensande lövsilar på huset och själva rensfunktionen fungerar bra. Dock har jag märkt att det vid skyfall skvätter ut stora mängder vatten från öppningen där löv och annat ska komma ut. Detta är jag mindre nöjd med även om skyfallen inte kommer varje dag. För mig förstör det ytan som jag har närmast huset när det lägger sig vatten nedanför lövsilen. Lövsilen ser ut så här:
Svart självrensande lövsil monterad på stuprör med öppning för utskiljning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Finns det någon på forumet som har provat att sätta igen öppningen till hälften i ovankant och fått bort problemet? Kan det bli bättre att montera den andra typen av lövsil som ser ut så här:
Självrensande lövsil i svart plast monterad för att minska skräp i stuprör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur mycket vatten skvätter från dessa vid kraftiga regn och skyfall?
 
H hans.p skrev:
Jag har monterat självrensande lövsilar på huset och själva rensfunktionen fungerar bra. Dock har jag märkt att det vid skyfall skvätter ut stora mängder vatten från öppningen där löv och annat ska komma ut. Detta är jag mindre nöjd med även om skyfallen inte kommer varje dag. För mig förstör det ytan som jag har närmast huset när det lägger sig vatten nedanför lövsilen. Lövsilen ser ut så här:
[bild]

Finns det någon på forumet som har provat att sätta igen öppningen till hälften i ovankant och fått bort problemet? Kan det bli bättre att montera den andra typen av lövsil som ser ut så här:
[bild]
Hur mycket vatten skvätter från dessa vid kraftiga regn och skyfall?
Jag har båda varianterna på huset och kan säga som så att den självrensande silen är bättre om du nu inte har möjlighet att manuellt rensa den andra typen vid regn eller skyfall. Blir den full med löv rinner vattnet ut på gräsmattan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.