Är det någon köpt en garagebyggsats från Lövångers Bygg och som kan säga något om deras kvalitet? Deras garagebyggsatser verkar mycket billigare än t.ex. Mellby Industri även när du lagt till det som inte ingår (frakt, dörrar, tak) så till den grad att jag oroar mig över deras kvalitet.

All information om Lövåbgers byggsatser och även andra tillverkares byggsatser mottages tacksamt.

Mvh Mats
 
Jag köpte byggsats från Lövånger. Dubbelgarage med några extra stolpar så att jag kunde dela av till garage+carport samt extra läkt för att bära betongpannor.

Jag köpte inga dörrar eller port och valde 22 graders takstolar. De levererades separat från en annan firma (TK-snickerier eller något sådant).

Anledningen till mitt val var att det var bara Lövånger som kunde leverera med en panel som motsvarar den panel jag valt på huset. Jag valde även att sätta panelen liggande på gavelspetsarna.

Passformen var väl så där, man fick kapa ner de liggande reglarna i väggblocken på några ställen, så att man höll cc120 mellan de stående reglarna, men det var ingen stor grej. I övrigt räckte inte virkesdimensionerna riktigt till foder, underspikning och knutar, men jag har varit tvungen att korta garaget 5 cm både på bredden och längden, så jag har några 100 mm brädor över, men är kort på 125 mm. Jag ser dock inte detta som något större problem, lite extra detaljer måste man ändå handla.

Tänk på att om du ska isolera garaget, så måste du regla upp cc60 invändigt, vilket innebär att du behöver ett antal 75 mm reglar till. Det listigaste är att sätta 45mm isolering på tvären i väggblocken, sedan regla upp mellan de stående stolparna och avsluta med en 70mm skiva på höjden.

Jag tycker att det blev ett helt ok garage för de pengarna, men givetvis har det kompletterats med en hel del så som det står nu. (Extra reglar/virke, spik, skruv, spikbleck, iso, plast, gips, dörrar, port, insektsnät, betongpannor, hängrännor/stuprör, vattbrädor, dekorationer, etc)

Byggsatsen levererades från Lövånger och Takstolarna från TK-snickerier, vilket innebär att du måste ha en lastmaskin för avlastning vid två tillfällen.

Som sagt helt ok, för pengarna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.