Någon som köpt den tjänsten och kan svara med ett ungefärligt pris.
Vi bor på 100 kvadrat och 70mm reglar i väggarna
Mvh
 
Varför? Kan ni inte fixa själva?
 
Anledningen till att jag försöker få en uppfattning om priset är för att kunna göra en bedömning om det är värt att göra jobbet själv.
Och eftersom du frågar så , anledningen till att jag inte är så sugen är för att jag har två barn 1 och 2 år gamla som är vakna på nätterna i ett lyhört hus, tänder på g, mycket skrik, lite sömn.(är på bristningsgränsen, sambon oxå)
Lite sömn på alla i familjen, irritation pga sömnbrist, då skulle det vara trevligt om det bara blev gjort i utbyte mot en faktura.
 
70mm är bättre än inget men det är inte säkert att lösull täcker 100%. Säkrast är att ta ner väggen från ena håller och isolera med skivor.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Nu tycker säkerligen många att jag ät en stor idiot. Men det är seriöst och fungerar.

lär barnen att sova. Det löser problemen på ett mycket bättre sätt.
 
  • Gilla
whak
  • Laddar…
Jag förstår det, men nu är ju min fundering kring priset, inte vad som är bäst.
Men tack för input.
 
Ja, jag är rädd att ni kommer få svårt att hitta någon firma som tar jobbet…
 
D Daniel 109 skrev:
Nu tycker säkerligen många att jag ät en stor idiot. Men det är seriöst och fungerar.

lär barnen att sova. Det löser problemen på ett mycket bättre sätt.
Haha.
Barnen sover oftast mycket bra, egna rum mm.
Men när det kommer tänder så verkar det ställa till det lite med sömnen, båda barnen har även haft en del "nattskräck",
Så ja , jag tycker att du är en idiot.
Och för att vara tydlig så är det pris på lösull i innevägg och inte barnuppfostran jag vill ha råd kring :)
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Rickard.
Har hört 500-600kr/m3 Inkl allt (innan rot) någon gång så du kan ju räkna på det. Kan säkert både bli dyrare och billigare men det kanske ger någon indikation innan du bestämmer om du vill gå vidare med detta.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Har hört 500-600kr/m3 Inkl allt (innan rot) någon gång så du kan ju räkna på det. Kan säkert både bli dyrare och billigare men det kanske ger någon indikation innan du bestämmer om du vill gå vidare med detta.
det låter som ett pris på isolering av vind? Annars skulle det kosta ca 5000kr -rot och det låter för bra för att vara sant :)
 
Rickard.
P pfk skrev:
det låter som ett pris på isolering av vind? Annars skulle det kosta ca 5000kr -rot och det låter för bra för att vara sant :)
Det var nog ett väldigt generellt pris men nu när du skriver ut det så inser man ju att det inte lär stämma särskilt bra för dig. Man måste nog upp en rejäl mängd innan man närmar sig det priset om det inte är helt utdaterad.

Att spruta isolering i vägg tar inte direkt lång tid eller är komplicerat och mycket av jobbet är ju förberedelserna och återställningen (och städning :D)
 
Tack för svar!.
Jag får kolla upp det och återkomma:)
 
Isolering som ljudreduktion är klart överskattat. extra gips hälper mer och att det är tätt. En dörr med överluft pajar allt.
lägg stålarna på gips istället för isolering.
Skall du göra det på riktigt klöser du ner gipsen på en sida. Isolerar med 45 mm ull i 70 regel å tebax med skivlager + 1 skivlager samt ett skivlager till på andra sidan. Gips är alltid än bättre investering än isolering på befintliga väggar.
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.