Jag har problem med att få vägguttaget att sitta fast. Väggen består av lättbetong och man har fräst ur ett runt hål med plats för vägguttaget.
I hålet finns ingen kopplingsdosa så vägguttaget sitter direkt i hålet, och hur mycket jag än försöker få uttaget att sitta så sitter det löst efter ett kort tag.
Finns det andra uttag som sitter bättre eller skall jag försöka minska hålet med husfix?
 
Vet inte om man ens får ha ett uttag utan dosa.

Min ide är att utöka hålet så att du får plats med en dosa och fästa den med bygglim eller dylikt och sen skruva uttaget i dosan
 
Det var ingen dum idé, det skall jag prova, så får jag se om det funkar.
 
För att slippa göra så stora hål borde du kunna använda renoveringsdosor (längst ner till vänster på bilden.
324945_4946_4947_6182_B_2004-07-02_110651.jpg
Det och lim bör ju fungera.
 
Jag har tittat på renoveringsdosorna, men tyvärr är de för stora för att passa in. Hålet är bara ca 60 mm medan ligger runt 75 mm, om det inte finns flera modeller förstås. Modellen jag tittade på hade de på Clas Ohlsson.
 
Det verkar som det är den modellen i plåt som finns i mitt hus. Problmet är att de ligger så långt in i väggen att det blir ett mellanrum mellan plåtkanten och väggens insida, och det utrymmet består av lättbetong, vilket de utbytta vägguttagen fäster dåligt i.
 
Tack. Det första förslaget från Eljo borde fungera. Den verkar ha en diameter på 60 mm. Jag skall kolla på en välsorterad elbutik.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.