Hej,

Efter att ha genomlidit nästan en vecka med minimum-30 där luftvärmepumpen levererat bra har det idag då temperaturer gåått ner till -20 dykt upp ett beteende jag inte begriper.

Innedelen ger ifrån sig värmen som jag förväntar mig, men den vägrar lyssna på om jag vill att den ska spruta ut det med en högre fläkthasighet!
Det är precis som att den parkerar på lägsta hastigheten och vägrar öka.

Nej - den är inställt på värme och inte något autoläge.
Samma sak med flykthastigheten, den är inte inställd på auto utan jag föredrar att justera den själv.

Utedelenwär inte nämnvärt nerisad heller.


Några idéer vad jag kan göra?
 
Kan ju vara att den inte orkar få upp tempen tillräckligt i innedelen då det är så kallt ute.
 
E Emanuel01 skrev:
Kan ju vara att den inte orkar få upp tempen tillräckligt i innedelen då det är så kallt ute.
Joo men den fixade det i -30, så bör göra det nu med. Och jag känner att värmen som kommer ut är varm (kanske inte tillräckligt?)
 
Trodde du skrev fel om -30 då du skrev att temp gått ned till -20.
Nej då borde de ju funka. Har du provat att göra den strömlös en stund.
 
M Marqvist skrev:
Hej,

Efter att ha genomlidit nästan en vecka med minimum-30 där luftvärmepumpen levererat bra har det idag då temperaturer gåått ner till -20 dykt upp ett beteende jag inte begriper.

Innedelen ger ifrån sig värmen som jag förväntar mig, men den vägrar lyssna på om jag vill att den ska spruta ut det med en högre fläkthasighet!
Det är precis som att den parkerar på lägsta hastigheten och vägrar öka.

Nej - den är inställt på värme och inte något autoläge.
Samma sak med flykthastigheten, den är inte inställd på auto utan jag föredrar att justera den själv.

Utedelenwär inte nämnvärt nerisad heller.


Några idéer vad jag kan göra?
Löst!

Jag testade att höja temperaturen med några grader och då verkar det som den gick in i defrost läge och då det var klart körde den igång med full fart!

Det verkar som att den fastnat i något läge där den inte ville defrosta samtidigt som den inte heller tillät sig att öka fläkthastigheten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.