Hej,
Idag när jag rensade ut skräp och kröp in en helt ny värld i hörnskåpet tänkte jag att det vore gott att kunna utnyttja denna yta med på något bra sätt än, som nu att det ligger gamla kassar och annat skräp där nu bara.
Nedan är utgångspunkt samt min ritning över skåpet.
Måtten är:
55cm djupt
66cm högt
66cm mellan diskho och vägg (denna yta jag vill få in nån lösning i)
Skåp bredvid 40cm brett
Köket är Marbodal från -68 för att knöla till det extra :)
Kökshörn med diskho och skåp intill, vardagsrörigt med ritning på bänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Handritad skiss av köksutrymme med måttangivelser för skåp och diskho.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

det första jag tänkte var att få in nån förvaring som går att skjuta fram o tillbaka men helst skulle jag ju vilja ha något som svänger runt därinne. Går det att lösa med befintliga Ikea ställningarna tror ni?
Alternativ 2 skulle kunna vara att såga upp väggarna mellan skåpet som är 40 brett in till det stora och sätta nån hyllösning där som svänger runt. Vet dock inte riktigt om det blir alldeles för rangligt då..

Skriv gärna ner alla möjliga synpunkter/tankar kring hur detta skulle kunna lösas! Enklare = bättre men det är ju roligt att bygga något med :)
 
Vi har ett likadant hörn och satte in ett skåp med LeMans-utdrag som gick in i hörnet under diskbänken.

Edit: ser att du bara har ett 40-skåp att spela med. En LeMans kräver 60-dörr om jag minns rätt.
 
Tack för svar! Får undersöka Pelle-lösningen lite mer och ta kontakt för jag hittade inga priser på deras hemsida.
Angående 60-dörr, skulle det kunna fungera ändå då vi har 2 luckor a 40cm bredvid varandra?
Jag får gräva lite mer. Stort tack återigen
 
IKEA har lite lösningar för hörnskåp som jag satte in i vårt Marbodalkök från -85. Finns i lite olika lösningar för olika dörrbredder. Jag fick in den bredaste med en 55cm bred dörr.
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
Vi har ett likadant hörn och satte in ett skåp med LeMans-utdrag som gick in i hörnet under diskbänken.

Edit: ser att du bara har ett 40-skåp att spela med. En LeMans kräver 60-dörr om jag minns rätt.
LeMans finns faktiskt till 40 skåp:

Ritning av Le Mans-hörnskåp för 40 cm bred dörr som svänger ut åt höger, med måttangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://www.theofils.se/produkt/Hornskap-Le-Mans-II--101739.aspx?ac=101582

Har 60cm modellen själv och den är riktigt najs.
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Cheesen
Henningelvis Henningelvis skrev:
Vi har ett likadant hörn och satte in ett skåp med LeMans-utdrag som gick in i hörnet under diskbänken.

Edit: ser att du bara har ett 40-skåp att spela med. En LeMans kräver 60-dörr om jag minns rätt.
Det finns olika modeller... har satt Lemans där luckan var 380mm
 
Cheesen Cheesen skrev:
Det finns olika modeller... har satt Lemans där luckan var 380mm
Tack alla för alla förslag! Har börjat kika lite. Känns som att något av förslagen ska fungera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.