När jag kommer in i min lght kliver man rakt in i köket. Jag ska nu måla mitt golv vitt. Det jag vill undvika är att folk kliver in med skorna på speciellt när det är vinter ute. Men det är trångt när man kommer in och man har bara en liten dörrmatta att stå på så det naturliga blir att kliva in med skorna.

Skulle vilja ha lite råd och tips vad man kan göra för att undvika att folk går in med skor.
Har funderat på nån större matta eller måla en svart halvmåne. Samtidigt vill jag inte gömma golvet.

Tack på förhand!!
 
  • IMG_0859[1].jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0858[1].jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Köp ett genomskinligt golvskydd 1,5 * 1m finns i möbelaffärer och används som skydd för kontorsstolar, och sedan en mindre matta ovanpå.
 
Ah där sa du något. isf skulle man kanske köpa nån väldigt tunn plastfilm. Kan man alltid byta ut det varje halvår precis som på en iphone. Kan va nåt.
 
Nu svara jag inte riktigt på vad du kanske vill men varför inte lägga ett annat golv vid "entren"? Någon form av tunt golv så att din ingång blir just en "entre". Ser man en kontrast med ett exempelvis litet svart golv vid dörren och sedan ett skinande vitt tror jag de flesta känner skillnaden också mellan dessa. Jag tror det blir lätt att folk klampar in på golvet annars om hela är vitt så att säga.
 
Har också funderat på det. Man kanske kan måla en svart matt "ruta" och rama in det på nåt sätt.
 
Du kan ju alltid göra som vid sporthallar där det helt enkelt står Skogräns på golvet bredvid strecket du ev. målar dit..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.