Tjena gott folk!
Uppskattar djupt era tips! Jag är hyresgäst hos en privat värd.
Tvättmaskinen får sitt vatten från duschblandaren. Och För att duscha har jag en tvättställsduschslang, kopplad på handfatsblandaren.

Men vill använda duschblandaren för att duscha då det är omständigt med slangen från handfatet.

Finns det någon lösning för att använda duschblandaren till både dusch och tvättmaskin?

Bilden visar slangen till tvättmaskin, så ni förstår lite bättre.

Tusen tack.
 
  • Toalett med en kran och duschslang överst, kaklade väggar, del av duschdraperi synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns det, men det är nog bättre att sätta en ny kallvattenkran under tvättstället eller vid toan eller på annat ställe du har tillgång till vatten på rimligt avstånd från tvättmaskinen.
 
Jag förstår problemet men jag förstår inte varför man löst de så
.. jag hade nog satt ett T och en balofix på duschblandaren
 
A Alexn72 skrev:
Jag förstår problemet men jag förstår inte varför man löst de så
.. jag hade nog satt ett T och en balofix på duschblandaren
Blir det inte fortsatt svårt att duscha om man gör så?

Jag hade nog satt ett T och en balofix till tvättmaskinen på kallvattenröret under handfatet.
 
F fribygg skrev:
Blir det inte fortsatt svårt att duscha om man gör så?

Jag hade nog satt ett T och en balofix till tvättmaskinen på kallvattenröret under handfatet.
Jag har det så men för 2st munstycke.
I ts fall så tvättar man då med "kroppsvarmt" vatten och startar duschen genom att vrida på balofixen.
Inte på något sätt optimalt men bättre än idag.
 
Det rätta är ju att sätta ett T på ett bra ställe med avstängning. Men då det är en hyresrätt så är det inte vettigt att röra den fasta anläggningen och göra ändringar.
Jag skulle prata med värden om det går att få det fixat av röris och vara beredd på att betala allt eller ev bara en del av kostnaden. Fördel för värden i framtiden om det finns såklart.
 
Tusen tack för era svar! Kan ni förklara lite mer utförligt det här med T och Balofix? Är händig men har inga kunskaper vad gäller vvs-termer och standarden. Mvh Jonathan
 
Är det din tvättmaskin som du själv satt in eller är det hyresvärdens?
 
Det är hyresvärden! Hur så?
 
Vattenrör med ansluten flexibel slang under handfat, vit kakelvägg, tecken på användning och kalkavlagringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R Ron Burgundy skrev:
Det är hyresvärden! Hur så?
Då skulle jag kräva av denna att den löser inkopplingen på ett bättre och mer permanent sätt!

Ballofix och T-koppling på ett kallvattenrör på lämplig plats i badrummet!

Edit: Det är inte rimligt att du ska vara tvungen att duscha med duschslang kopplad till handfatet!
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Köpt T + Balofix men det läcker vatten genom alla tre gängorna. Vad behöver jag?
 
B
Gängtejp?
 
Tusen tack! Funkar nu! Bara en estetisk detalj kvar. Är det möjligt att justera gängningen så att vredet på balofixen är rakt fram ?
 
  • Röranslutning med ventiler och slangar mot en beigefärgad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.