Köksblandaren sitter lite löst. Se bild tagen underifrån. Hur ska jag sätta fast den ordentligt? Är det sen sexkantiga långa delen jag ska försöka dra åt? Den har gängor högre upp.
 
  • Flexibla rör och metallanslutningar mot en vägg, troligen installation bakom en apparat eller maskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Trekul skrev:
Köksblandaren sitter lite löst. Se bild tagen underifrån. Hur ska jag sätta fast den ordentligt? Är det sen sexkantiga långa delen jag ska försöka dra åt? Den har gängor högre upp.
Det skall vara den sexkantiga, den trycker på metalldelen som är halvmåneformad. Har däremot aldrig sett en med en slang i…..
 
  • Gilla
Henrik.woll
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
Det skall vara den sexkantiga, den trycker på metalldelen som är halvmåneformad. Har däremot aldrig sett en med en slang i…..
Skulle gissa att det är för att munstycket på blandaren är ett sådant man kan lossa och spola som en slang :D
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Skulle gissa att det är för att munstycket på blandaren är ett sådant man kan lossa och spola som en slang :D
Japp det stämmer!
 
  • Gilla
Henrik.woll
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
Det skall vara den sexkantiga, den trycker på metalldelen som är halvmåneformad. Har däremot aldrig sett en med en slang i…..
Ok! Jag provade dra åt den lite men vågade inte dra så hårt. Men då bör jag kunna dra åt den hårt utan fara?
 
Det är svårt att svara på hur hårt du kan dra den. Kan ju inte känna liksom ;)

Men dra åt lite och känn om blandaren rör sig mindre och fortsätt så tills du är nöjd. Gå på känslan så det inte går sönder
 
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Skulle gissa att det är för att munstycket på blandaren är ett sådant man kan lossa och spola som en slang :D
förklarar alla slangar… (y)
 
Har dragit åt den, både för hand och även provat med verktyg, men den skruvar ur sig igen och blir lös. Några tips?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.