Är det någon som tecknat tilläggsförsäkringen som gäller i sex år för Nibes frånluftsvärmepumpar?? Är det värt de 1500:- spänn det kostar eller hemförsäkringen duger bra trots avskrivningar etc??
:)
 
Det finns tidigare trådar om värmepumpar som tackat för sig redan vid 1-5 års ålder.
Sökfunktionen!
Personligen har jag bestämt att köpa till försäkringen.
 
Stampe skrev:
Det finns tidigare trådar om värmepumpar som tackat för sig redan vid 1-5 års ålder.
Sökfunktionen!
Sökfunktion?? menar du att det  finns det en sökfunktion här....  :surprised: på detta forum :surprised:
det var helt nytt för mig.

Nån annan som kan referera till själva frågan jag hade om avskrivning etc.
 
Allmännt för dessa garantier gäller att fel som framträder inom garantitiden (två år) åtgärdas av leverantören.
Efter dena tid gäller fastighetsförsäkringens maskinskadedel för dessa fel. Denna försäkring har ju dock dels en självrisk och dels ett värdeminskningsavdrag. Det är kostnaden för dessa båda delar som de aktuella tilläggsförsäkringarna täcker.
Med tanke på att det ofta inträffat skadefall är de nog att rekommendera att ta denna tilläggsförsäkring.
 
carlssoni skrev:
Allmännt för dessa garantier gäller att fel som framträder inom garantitiden (två år) åtgärdas av leverantören.
Efter dena tid gäller fastighetsförsäkringens maskinskadedel för dessa fel. Denna försäkring har ju dock dels en självrisk och dels ett värdeminskningsavdrag. Det är kostnaden för dessa båda delar som de aktuella tilläggsförsäkringarna täcker.
Med tanke på att det ofta inträffat skadefall är de nog att rekommendera att  ta denna tilläggsförsäkring.
Tack för tipset o förtydligandet ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.