Min drygt tre år gamla trotjänare Bosch GSR 14,4 V-LI skruvdragare dog igår. Motorn bestämde sig plötsligt för att helt enkelt lägga av, utan att jag begriper varför. Måhända har jag bränt den genom att borra många, stora hål sista veckan - den har fått jobba sig het.

Oavsett; är det lönt att reparera den tror ni? Eller ska jag helt enkelt köpa en ny skruvdragare?
 
Hur mycket över 3år är den?
Har du registrerat den och fått 3år garanti?

Kan ju vara värt att ta kontakt med Bosch, de kanske kan tänja lite på 3års gräsen.
Har ingen koll på vad det kan tänkas att byta motor, ofta kan man ju göra 'fynd' från UK eller DE.
 
Lämna in den till en aukt. Bosch-verkstad, byt delarna och få en översyn. Reservdelar till blåa Bosch är rätt billiga.
 
Bosch brukar ju ha överraskande billiga reservdelar men jag vet inte vad deras servicekostnad är.
Nakna maskiner kan man ju hitta väldigt billigt och här ligger ju hela världen öppen.
 
Tack så mycket för de snabba svaren. Det blir väl till att försöka hitta en auktoriserad Bosch-verkstad i Karlskrona då, om det finns en slant att tjäna. Men jag antar att det tar ett par veckor att få den fixad?

Jag hade nästan hoppats på ett samfällt "Det är inte lönt, köp en ny!", så att jag hade kunnat köpa en ny direkt och fortsätta med jobbandet. Ett par veckor utan dragare känns väldigt tungt. :(

Det blir kanske till att köpa en liten 10,8-maskin i väntan på att den stora lagas? Ni råkar inte ha något tips på en bra sådan?
 
Då blir det en vända till Harald N imorgon. Tack för tipset! Jag hoppas att den finns i Karlskrona också.
 
Det skulle kosta drygt 1700:- att laga den, tyvärr alltså knappast lönt. Det var både motorn och något litet kretskort som behövde bytas, så kostnaden skenade iväg. Det blir alltså till att köpa en ny. In i verktygsdjungeln igen...

Och av alla verktygsdjungler så är väl skruvdragardjungeln den värsta?! Önska mig lycka till eller skriv: Köp den och den, så blir du garanterat nöjd. För under 3000:-.
 
  • Gilla
Bggsh
  • Laddar…
Det blev en Bosch GSR 14,4 V-Li efter en stunds letande. 2500:-. Pengarna suger, men utan skruvdragare kan man inte leva.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.