Langbein
Kul om man gör värdehöjande åtgärder bara men jag tvivlar. Vi sätter 30 meter staket runt en bergskant, har nytt altangolv, ska få altantak och markis, yttertrappa upp en våning dit, allt av hantverkare så det lär inte bli så billigt. Men det var halvfärdigt förr och blir klart bättre.

Funderade på en garderobsvägg men avstår nog och piffar upp det vi har.

Huset som är värt runt 3,5 idag ligger centralt nära gränsen till Sthlms kommun.
 
Vad som är lönsamt beror ju alldeles på var huset ligger och vilken prisklass det handlar om.

Att lägga en massa pengar på att lyxa till ett hus i Norrlands inland är som att kasta pengarna i Storsjön.

Att däremot renovera huset i Danderyd är en helt annan sak.
 
Langbein
Huset på 340 kvm är värt runt 3,5 idag, ligger centralt nära gränsen till Sthlms kommun.
 
Langbein
Benno. skrev:
Vad är det som håller ner värdet idag?
3,5 för 340kvm centralt låter som en lada ???
Det är totalyta inkl. stort fint varmgarage etc. men jag har inte värderat det sedan det köptes för några år sedan och då värderades till 3. Vi gissade på 4 senast när vi såg på ett annat finare lite större för 6 som vi tyckte var sämre för oss, så vårt kan vara värt 5, vem vet.
Centralt är inte Stureplan men söder om söder med gångavstånd till det mesta. Men man vill ju inte skryta. Värdet sätter jag vid ev. försäljning och låter marknaden bestämma, håller lite koll bara om tendensen och ser på andra hus som har det vi saknar::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.