Hejsan.

Fick precis ett samtal från vår byggfirma angående vårt parkettgolv. Tydligen har Tarkett gått ut och "varnat" för att lägga in lönn- och bokparkett på golv med värmeslingor. Någon här som har ovan nämnda parkettslag och som råkat ut för problem? Skulle även uppskatta övrigas åsikter om detta.

mvh,
/Martin
 
Det har tydligen att göra med träslaget och inte tillverkaren

"Träslagen bok och lönn rör sig mer än övriga träslag och rekommenderas ej i samband med golvvärme"
 
jag har lagt lönn i kojan och kan bara bekräfta att det rör sej saftigt... märkligt nog så ringde jag runt till många golvfirmor och dom talade sej varma för lönn just för att det är så hårt, men varnade för furu och bok, pga värmen... hm vem ska man lita på ???
 
Hej igen.

Var inne på Golvpolen i Malmö igår och diskuerade parkettgolv med "gubbarna". Varningen för golvvärme i kombination med vissa träslag gällde bara i fallet elektrisk golvvärme. Vid vattenburen värme var det inga som helst problem. Puh! :)
 
Jo bok och furu funkar tydligen inte med vattenvärme heller, och i mitt fall inte lönnen :'(.
 
  • Gilla
Maria Sellö
  • Laddar…
cattis skrev:
Jo bok och furu funkar tydligen inte med vattenvärme heller, och i mitt fall inte lönnen  :'(.
Hoppas du har fel :)
 
Jaså herr generalen har lagt furu i kojan eller...?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.