SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
En grej som är lätt att glömma är att fjärrkontrollen är en IR-historia (på min Mitsubishi iaf) och då måste du hålla fjärren riktad mot innedelen på VP:n när du ändrar inställningar, annars 'märker' inte VP:n det.
Jag tror det är en annan trådlös historia på min. Man hör att det piper i LLVP fast man inte är i samma rum om man gör någon ändring.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Då är något galet...
Alltså är det på riktigt att om man registrerar den som enbart Värmepump så kommer man inte kunna använda kylning? Det verkar ju helt befängt. Hur åtgärdar man en sådan sak? Verkar inte hitta någon i själv appen.
 
  • Skärmdump av kontrollpanelen för värmepump med inställningsalternativ för driftläge, fläkthastighet och temperatur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tog bort enheten och "hemmet" ur Melcloud och registrerade den som en ny installation. Nu har jag fått möjlighet att i appen välja "Kyla" iaf.

Men jag tror inte att det kommer några 5-10 grader ur den iaf!
 
  • Skärmdump av ett klimatsystemgränssnitt med inställningar för kyla, fläkthastighet, och rums-/inställd temperatur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja vet inte varför dom inte åtgärdat detta i appen, supporten på mitsubishi hade väldig huvudbry pga detta då ett flertal hade ringt och haft samma problem men nymonterade pumpar. "Funkar klockrent med värmen men den vill inte kyla"
Hur verkar det nu efter en stund verkar den kyla något?
 
Dom som hyr ut fastigheter där el ingår kan ibland ha önskemål att kunden inte ska kunna köra kylfunktion eller att dom inte sa kunna hålla för hög värme så funktionen är bra för en del och dålig för en del.
 
Chrille.B Chrille.B skrev:
Ja vet inte varför dom inte åtgärdat detta i appen, supporten på mitsubishi hade väldig huvudbry pga detta då ett flertal hade ringt och haft samma problem men nymonterade pumpar. "Funkar klockrent med värmen men den vill inte kyla"
Hur verkar det nu efter en stund verkar den kyla något?
Har varit dålig på att uppdatera! Nu kyler den faktiskt bra. Sänkte temperaturen på en central punkt i huset från 28 till 22. Så jag kan nog säga att den fungerar som den ska numera!

Tack för all hjälp!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.