Hej!
Har flyttat in i ett hus med vattenburen golvvärme för ett år sedan och valde att byta panna till en Nibe F310 med innegivare.

golvvärmen har fungerat bra men förra veckan köpte vi nya rumsgivare. Var tidigare äldre Wirsbro och fick rådet om att byta till LK. Problemet är att ställdonen(uponor) inte öppnas och därigenom kommer det ingen värme ut i huset. Tar jag av ställdonen blir det varmt. Ställdonen fungerade innan vi bytte rumstermostater så konstigt om alla skulle vara trasiga.

Är det något som har en idé om vad som kan vara felet?
 
  • LK rumstermostat visar temperaturen 21.0 på en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fyra Uponor-ställdon för vattenburen golvvärme på en fördelare med synliga rör och etiketter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är jag okunnig i detta, men känns spontant som att uponor termostater skulle lira bättre med ett uponor system :)
 
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Är ställdonen nc eller no ?
 
A Agi skrev:
Nu är jag okunnig i detta, men känns spontant som att uponor termostater skulle lira bättre med ett uponor system :)
I InsidersUnited skrev:
Är ställdonen nc eller no ?
NC
 
A Agi skrev:
Nu är jag okunnig i detta, men känns spontant som att uponor termostater skulle lira bättre med ett uponor system :)
Tänkte lika men han jag beställde från sa att rumstermostaten ska funka till dom ställdonen.
 
T Tobtor skrev:
Tänkte lika men han jag beställde från sa att rumstermostaten ska funka till dom ställdonen.
Inte till ställdonen, men passar den till reglercentralen som är hjärtat för GV. Där kan infon från den bli lite malfunktion på .
 
J jonaserik skrev:
Inte till ställdonen, men passar den till reglercentralen som är hjärtat för GV. Där kan infon från den bli lite malfunktion på .
Går det att få fram om de fungerar mot regelcentralen på något sätt?
 
T Tobtor skrev:
Går det att få fram om de fungerar mot regelcentralen på något sätt?
Vet inget sätt mer än att koppla in den. I reglercentraln brukar det vara lysdioder som markerar aktivitet. Ställer du ner den till min ska en diod slockna eller tvärtom på max. Många av dom som säljer reglering har eget format på signaler, detta för att det inte ska gå att använda andra fabrikat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.