Tjena,

Vi har det senaste året installerat golvvärme med en M60 som drivkälla.

Cirkulationspump har varit i bruk i någon vecka när jag nu upptäckte att den inte driver runt, vilket den gjorde i början.

Har kollat i instruktionsboken men blir inte klok på det hela, så tänker att någon här kanske kan ge lite rådighet i det hela!

Den varnar genom att blinka rött/grönt. Enligt instruktionsboken skulle då orsaken vara spänningen, men den har jag mätt och där e inget galet.
Den snurrar inte runt utan försöker starta men rätt snabbt därpå kommer ett "uuuuee" ljud från den, vilket får mig att tro att något sitter i själva turbinen.

Då jag inte har några separata avstängning ventiler så undrar jag om det är möjligt att strypa inflödet på själva pumpen?

Testat skruva v1 och v2 I botten utan framgång då pannan tappar tryck och vattnet forsar när jag försöker ta bort "snäckan.

Pumpen är en lk M60 wilo yonos para.

All hjälp uppskattas!
 
Jag tycker du ska ta det som en garantigrej med firman som satte in grejerna. Självklart så ska ju en pump gå längre än någon vecka
 
Fick loss snäckan utan å tappa allt vatten efter lite om och men.

Såg ingen direkt skit så var nog bara nåt smått skit som satt sig bakom snurran, nu e den igång igen och funkar som den ska :cool:
Dör den igen däremot så blir det helt klart ett garantiärende!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.