Jag har vattenburen golvvärme från LK med trådlösa rumsgivare. Nu verkar det dock som att en utav dessa har slutat fungera, men jag vet inte varför eller hur det ska åtgärdas.

I den bifogade bilden ser man slingan längst till höger. Alla andra har en "blå" topp, men den saknas på den aktuella slingan. Detta verkar betyda att termostaten ger full blås?

Det finns inga felkoder eller dylikt i rumstermostaten.

Någon som har tips?
 
  • Fördelningsrör för vattenburen golvvärme med trådlösa rumsgivare från LK, en slinga utan blå topp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lossna ställdonen från fördelaren och koppla bort den från kopplingsboxen. Gör likadant med en annan ställdon som verkar fungerar och koppla in den på samma stället som den icke fungerande både i fördelaren och kopplingsboxen. Kolla hur den beter sig. Man kan koppla in den icke fungerande på ett ställe som verkar fungerar med för att se vad hände.
Man vill utesluta då om det är ställdonen som är kass eller att den inte får rätt signal från boxen.
Finns ett sätt att mäta med kanske om nån som kan det med elen vill hjälpa?
 
Tack
Jag får börja arbeta med detektivjobbet
 
eriobe eriobe skrev:
Tack
Jag får börja arbeta med detektivjobbet
Javisst, får du reda på om ställdonen är kass så är det bara att byta ut.
Om den fungerar så finns nåt annat som spökar till det till.ex rumstermostaten eller givaren.
 
Om det är ett vanligt LK ställdon så är de NO. Det ställdonet utan blå ring har ström på sig och har stängt slingan. Skulle det vara paj får den ingen ström och skulle således stå öppet den blåa ringen skulke synas. Är det inte så att inställd rumstemperatur på termostaten till det ställdonet har uppnåtts?
 
Har du kollat det enkla; att den trådlösa givaren har ström (slut batteri)?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.