Hej
Jag behöver veta orsaken till att varför det totala returflödes indikator står på noll? oavset om alla ventilerna är öppna eller stängda eller nån av är öppen ?
Hoppas på att någon kan hjälpa mig
Mvh Mässingsventil med blå indikator för returflöde på noll, omgiven av sladdar och rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är flödet noll, eller är det bara mätaren som inte reagerar?
 
Hej
På dem övre vissar det när ventilerna öppnas med returen reagera inte alls
 
  • Värmesystem med öppna ventiler på en fördelare, röranslutningar synliga och returventilerna är stängda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mässingventil med inställningsindikator som visar ventilöppningen, monterad på rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H
Sitter den rätt väg i flödet , pilen visar riktningen
 
Jag hoppas att den i rätt riktning eftersom systemet har inte ändrats sedan den installerat för 11 år sedan!
 
  • Gilla
pperssons
  • Laddar…
H
kanske bara att den kärvat till sig, inget ovanligt, knacka på metallen lite kraftigt så kanske den lossnar. Händer inget så får du räkna ihop alla slingornas flöde
 
  • Gilla
Khodr
  • Laddar…
Jag skruvade loss den och axeln sitter väldigt hårt. Det hår inte att röra den!
Kanske det dags att bytta ut den.
 
  • Fastskruvad axel som sitter hårt på en mekanisk del med skruvmejsel, behov av utbyte övervägs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tackar så mycket att kunna chatta med er!
Ni få ha fortsatt trevlig helg
 
H
Prova med att lägga den i citronsyra,från en sån där gul plastförpackning från affären så kanske det löser upp, är nog en kalkbeläggning på axelns genomförning
 
Jag ska prova!
Kan det vara det som på verka flödet i systemet? Eftersom den är i stängt läget ? För att vi har ojämn värme och kan inte få ut mer är 3 liter i dem övre !
 
H
Troligtvis inte det är bara en mätare
Det sitter en strypventil till vänster om den kolla hur den står och ändra, har för mig att den ska vridas moturs för att öppna mer
 
  • Gilla
Khodr
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.