Tjenare..

Har börjat fundera hur jag ska montera ihop golvvärmepumpen och kommit så långt att jag förstått var alla delar ska! Dock tur rörmockare kommer och gör själva riktiga montaget på fredag! :)

Har dock börjat fundera om det inte skulle gå att vrida pumpen "upp-och-ner" så jag får slanganslutningarna uppåt istället för neråt, detta då dom kommer uppifrån och skulle göra det mycket enklare och snyggare, slippa gå ner med slangarna förbi pumpen och sedan vinkla 180 grader upp och in i fördelaren.

Någon som vet om detta fungerar?

Ställdonen ska kopplas in i mottagarenheten LK Rumsreglering ICS, det är en blå och en brun kabel och ställdonet är märkt 24V AC/DC. Den gröna kontakten är omärkt och även där den gröna kontakten ska tryckas fast. Spelar det någon roll hur den blåa och bruna kabeln kopplas?

Tacksam för svar! :)
DSCN2174_600x450.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tjenare.. Jag har exakt samma pump som du och har tänkt göra likandat.

Hur gick det för dig? Monterade du pumpen "upp och ner" så att anslutningarna upp?
 
Kolla i manualerna om det finns bilder på pumpmontage, i vissa fall kan man vrida pump på många olika sätt, dock inte alla tror jag. Annars kontakta tillverkare så får ni svar
 
Kopplade ni pumpen till ICS.2 relät eller direkt till 230v uttag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.