Hej,

Hoppas någon här kan hjälpa mig med svar på detta. Hade VVS’e här för kontroll av golvvärmen som vi upplever som kall i vissa rum. Men gick lite väl snabbt så har försökt sätta in mig i det själv och justera i den mån jag kunnat. Har justerat inj.värde i kretsarna enligt riktning (stämde inte riktigt innan) samt försökte jag läsa av grafen för flöde och justera pumpen som inte alls verkade stämma enligt det jag fick fram? (Var ställd på läge 3 högsta effekt, men enligt graf bör den vara på 1 lägsta?) har golvvärme på nedanvåning ovh radiatorer på övervåning.

Så tryckfall, flöde ovh temp är jag osäker på hur jag ska gå tillväga?

Just nu stämmer inte alls returtemp enl graf och slinga 2a,2b,2,c är kallare än dom övriga.

Är fjärrvärme i huset
 
  • Översiktstabell över golvvärmesystem med värden som temperatur, flöde och tryckfall, samt detaljerade inställningar för olika värme kretsar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Anvisningssida för LK Golvvärme med scheman över upbyggnad av systemet och ett diagram för pumpkurva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Schematisk diagram och dimensionsritning av ett golvvärmesystem med flödesschema och mätangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Montageanvisningar för LK golvvärmefördelarshunt med benämningar och numrerade delar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grundfos cirkulationspump med inställningar synliga och färgade rör i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet fjärrvärmeväxlarskåp Basic U22 för villor med synliga rör och mätare, placerat bredvid en textbeskrivning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmesystem med rör, mätare och Wilo-pump i inställningstagen diskussion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inställningsratt för värmesystem med flödesjustering, ställd på hög effekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av entreplan för en husmodell med beteckningar av rum och dimensioner, relaterat till en golvvärmejustering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
?
 
?
 
Är inte så lätt fanns en kille här innan som va duktig på detta dock så blev han bannad tittsomtätt men återkom med nya namn vet dock inte om han är kvar. Nån annan som hört av @Liteavvarje på länge?
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Är inte så lätt fanns en kille här innan som va duktig på detta dock så blev han bannad tittsomtätt men återkom med nya namn vet dock inte om han är kvar. Nån annan som hört av @Liteavvarje på länge?
okej varför blev han bannad om han var duktig . Hoppas någon kan komma med tips
 
Han va lite speciell :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.