Någon som har erfarenhet av ljus klinker, missfärgningar över tid osv...jag ska bygga nytt, tittar på Hornbach, Alpen vit på golvet i hela huset och alpen grå eller alpen grafit på väggarna i badrummet...gillar färgkombinationen men samtidigt ringer varningsklockorna om vitt golv. Eventuellt är det ganska mycket järn i vattnet men har inte fått det bekräftat och är lite orolig att det i så fall är större risk med missfärgrade golv?

https://www.hornbach.se/s/alpen vit
 
BirgitS
Det stora problemet är väl om fogarnas färg är mycket ljus för då kommer den att missfärgas av att man går barfota, spiller etc.
 
  • Gilla
magnussweden
  • Laddar…
BirgitS
Det är sandfärgade granitkeramikklinker i hallen och jag kan inte se att de har blivit missfärgade, däremot så ser ju inte den beigea fogen riktigt ren ut på sina håll efter 6-7 år.
 
  • Gilla
magnussweden
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är sandfärgade granitkeramikklinker i hallen och jag kan inte se att de har blivit missfärgade, däremot så ser ju inte den beigea fogen riktigt ren ut på sina håll efter 6-7 år.
Jag har tittat på den färgkombinationen också, beige golv och grå väggar, är också snyggt och kändes generellt sett "säkrare" mot missfärgningar. Fogarna kommer nog alltid få andra färger, där är ju lättare för vätska att tränga igenom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.