Hej alla!
Har renoverat ett badrum (bor i hus) och skaffat nu duschblandare men får bara fram ljummet vatten ( uppmätt till 31 grader med termometer ) fast den står på max. Tidigare var det aldrig något problem med varmvatten där med gamla blandaren. Även handfatet är bytt och där är vattnet över 50 grader.

Det är rörmokare som installerat blandaren dock va jag inte hemma när det gjordes och testkörde inte den.

Har skruvat av "locket" på höger sida och vridit upp den svarta grejen till fullt men blir inte varmare för det.
Någon som har en idé eller 2?


Kromad duschblandare på vit kakelvägg med justerbar svart temperaturbegränsare synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild på en duschblandares temperaturreglering i ett renoverat badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej,
Eftersom du själv har vridit upp till max redan hade jag kontaktat hantverkaren. Någonstans är det deras ansvar att et blir rätt hela vägen; Ni har ju betalat för arbetet!
Kanske är det någon liten detalj som han kan lösa på telefon, typ att en bricka är kvar som stryper inkommande varmvatten?
 
Kan var så att det är fel på blandaren helt enkelt!
Är reglaget på max på blandaren så ska det komma varmt vatten......om det inte är fel i blandaren.
Är det trycket bra? Och har du fullt varmvatten på övriga tappställen?
 
Eftersom det blir ljummet vatten känns ju allt lite tveksamt. Skulle det va fel på blandaren så skulle väll vattnet inte bli ljummet? Det är fullt tryck i duschen och varmvatten i alla kranar även duschen på övervåningen. Det jag har noterat är att det låter mycket om duschen det är en takdusch aldrig haft sådan förut så vet ej om det är normalt.

Rörmokarens kärring är från Thailand så han är där och återkommer i vår. Vet att han kapade kopparrör när han bytte blandare kan något hänt där? Bricka som michfris nämner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.