Hej,
Finns det ljudkort för PC, som kan hantera flera olika kanaler parallellt?
 
Visst gör det! tänkte du med både flera in och ut gångar?
 
Du menar flera olika rum tex?
 
Ja, PC:n fungerar numera som enkel mediacentral.
Om jag som sitter framför datorn vill lyssna på webradio, samtidigt som den som nyttjar DVD:n eller tittar på något streamat vill ha det ljudet till TV:n i vardagsrummet..

Så både flera ingångar och flera utgångar.

Och så budgetvänligt som möjligt..
Jag är ju smålänning.. :D
 
Sådana kort har jag inte sett bland konsumentprodukterna iaf. Men det kanske finns. Annars går det ju att använda flera kort i samma dator. Eller använda lokala mediaspelare typ twix.
 
Vad krävs det för speciell programvara för att använda flera ljudkort?
Jag vill ju typ kunna styra vilket ljudkort ett program skall använda..
 
GoForIt skrev:
Vad krävs det för speciell programvara för att använda flera ljudkort?
Jag vill ju typ kunna styra vilket ljudkort ett program skall använda..
Finns inte den funktionen i Windows? Är ute på hal is här för jag har inte provat själv.
 
Det finns en uppsjö av sådana ljudkort, och varje "utgångspar" kan användas separat. Men de kostar mer än ett soundblaster. Musikaffärer har sådana kort, men det blir oftast mycket billigare om du beställer från en tysk nätbutik.

Alla applikationer är olika, i de flesta kan du välja vilken utgång ljudet ska ta, men vissa skräpprogram skickar ljudet via windows, och då blir det svårt att samköra.
 
Visst finns det sådana kort. Jag har själv ett ESI Waveterminal 192M: http://www.esi-pro.com/viewProduct.php?pid=6&page=2

Använder mitt till musikproduktion, men ett kort typ det går fint att använda. Mitt har fyra ingångar och åtta ut (analoga då), med extremt bra ljudkvalitet. Ett sånt kort kostar runt 2000:- nytt och kanske hälften begagnat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.