Behöver verkligen tips och råd om vad jag kan göra i detta läget, :confused:
bor i en lägenhet där allt hörs utifrån! grannens tv, trappsteg, ytterdörrar, småprat m m.

Största problemet är grannen ovanför som gärna spelar hårdrock när man vill ha som mest lugn och ro samt trapphuset som gränsar till min sovrumsvägg,
vad kan jag göra för att få bort ljuden?! börjar bli desperat, väggen är någon form av putsad tegel och trappstegen går in i den så allt ljud går verkligen igenom.

Det är väldigt högt till taket så det kan sänkas iaf 5 cm om det skulle hjälpa vid isoleringen, vad kan jag göra??
 
Det har redan skrivits mängder om det här på forumet så ett tips är att söka.
Hur högt är "väldigt högt till taket", tre meter? Finns det ventiler i rummet? Oftast kan man göra en hel del åt buller men det är inte gratis och man behöver offra en del av rummet.
 
Har kollat rundor här lite men inte hittat några som har haft problemet med trapphuset, hoppades att det va för att alla redan hade lyckats lösa det på ngt smidigt sätt och i så fall ville berätta =)

finns inga ventiler, 2,60 högt så man kan ju sänka lite. det är blandade ljud, buller, musik, steg.. men inget pris är för högt för att få sova så alla tips är välkommna :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.