Hallå
Fick dålig respons under trädgård så jag försöker här isället... Jag vill ljudisolera ett plank jag har utmed tomten. Hade tänkt fästa någon form av kompakta isoleringsskivor på utsidan. Har sett bullerplank med ngn isolering som jag inte kan beskriva bättre än trassel bundet med cement, alltså en relativt porös skiva men samtidigt styv. Har även sett denna typ av isolering som ljuddämpning i garagetak och liknande. Har någon tips på var jag får tag på denna typ av material??

Jag skulle iof kunna använda markskivor, men måste ju då bygga in denna på ngt sätt (och den kommer binda fukt mot träkonstruktioner). Jag föredrar alltså något i styvare men inte allt för tungt att fästa direkt på planket (med luftspalt mot trä).

MVH//Larsa
 
en träullitskiva....pratar vi om förstår jag....traullit.se kan du spana in....finns en del att läsa om man tycker det är kul.... Finns att inhandla denna eller likvärdig produkt hos de flesta trähandlare skulle jag tro.. Kan iofs vara beställningsvara då jag pesrnligen aldrig lagt en order på just denna produkt...Vill dock minnas att Beijer har den på hyllan...
Exakt va den har för buller egenskaper vet jag inte...Men den funkar eftersom den är flitigt använd.
 
Kanon, tackar!! Precis vad jag var ute efter, fanns tom ett exempel på bullerplank :) Nu återstår bara att kolla vad kalaset kommer att gå på......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.