Ett uterum med vitmålat träpanel och tegelvägg, med möbler och dekorativa tavlor på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Uterum med vitmålade träväggar och inredning inklusive svart rottingfåtölj, runt bord, blomsterarrangemang och väggkonst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hej! Bor i radhus och grannjävlarna har inte bara byggt ett uterum vägg i vägg med vårt uterum utan även börjat väsnas mycket (tillräckligt för att störa oss men inte så pass att vi kan klaga). Vårt uterum blir som en resonanslåda när de spelar på sitt nyinskaffade biljardbord.

Så, jag överväger att ljudisolera väggen vi delar.

Men vilken isolering funkar i ett icke-tätt uterum som inte är isolerat eller tätt i övrigt? Fukt och kyla kommer ju in. Tacksam för svar.

Bild visar väggen mot grannen.
 
  • Gilla
ChriAn
  • Laddar…
Totte_S
En parentes i sammanhanget är att de kommer tröttna på biljarden ganska fort om de inte är inbitna spelare sedan tidigare…
 
Totte_S Totte_S skrev:
En parentes i sammanhanget är att de kommer tröttna på biljarden ganska fort om de inte är inbitna spelare sedan tidigare…
tyvärr inte, de har hållit på två somrar nu. Småbarn som leker hejvilt med bollarna också.
 
Det ska finnas en tråd om ljudisolering av väggar, där en person gick grundligt tillväga med extra gipsskivor för att uppnå bättre ljudisolering.
Testa att sök i forumet.
 
E etompau skrev:
Det ska finnas en tråd om ljudisolering av väggar, där en person gick grundligt tillväga med extra gipsskivor för att uppnå bättre ljudisolering.
Testa att sök i forumet.
Tack snälla, ska kolla om det var fukttålig isolering, det är ju mitt problem att den måste vara det.
 
  • Gilla
ChriAn
  • Laddar…
G Greeneyes skrev:
[bild]

[bild]

Hej! Bor i radhus och grannjävlarna har inte bara byggt ett uterum vägg i vägg med vårt uterum utan även börjat väsnas mycket (tillräckligt för att störa oss men inte så pass att vi kan klaga). Vårt uterum blir som en resonanslåda när de spelar på sitt nyinskaffade biljardbord.

Så, jag överväger att ljudisolera väggen vi delar.

Men vilken isolering funkar i ett icke-tätt uterum som inte är isolerat eller tätt i övrigt? Fukt och kyla kommer ju in. Tacksam för svar.

Bild visar väggen mot grannen.
G Greeneyes skrev:
[bild]

[bild]

Hej! Bor i radhus och grannjävlarna har inte bara byggt ett uterum vägg i vägg med vårt uterum utan även börjat väsnas mycket (tillräckligt för att störa oss men inte så pass att vi kan klaga). Vårt uterum blir som en resonanslåda när de spelar på sitt nyinskaffade biljardbord.

Så, jag överväger att ljudisolera väggen vi delar.

Men vilken isolering funkar i ett icke-tätt uterum som inte är isolerat eller tätt i övrigt? Fukt och kyla kommer ju in. Tacksam för svar.

Bild visar väggen mot grannen.
Har exakt likadant problem, och kan inte njuta av vårt uterum som var tänkt. Letar oxå efter lösning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.