Hej!

Jag behöver tips om en bra ljudanläggning för garaget som är ca 7x10m med 2.5m i takhöjd. Den kommer mest att användas för radio och lite musik ibland. Jag spelar inte vrålhögt. Jag tänker mig två högtalare högt upp på kortsidan längst in i garaget.

Jag har kollat lite på nån ”kompaktstereo” men är lite osäker om det räcker till.

Önskemål:

Billigt
230v
Bluetooth
FM-radio

Gärna en paketlösning.

Tacksam för hjälp i denna djungel!
 
Köp en "byggradio" som passar med de maskiner du har. De låter förvånansvärt bra.
 
När jag letade efter en förstärkare till källaren fastnade jag för en System One A50BT och blev riktigt imponerad över den lilla rackaren.
Har två högtalare och kompletterat med en aktiv bas och det är ett grymt tryck I källaren.

Mobil visar Spotify spellista på ljudförstärkare, omgiven av CD-skivor och fjärrkontroller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu ska ju resultatet sättas mot storlek och pris men jag skulle inte tveka att köpa till garaget också om jag inte redan haft lösning där.

https://www.brl.se/sv/artiklar/system-one-a50bt-bluetooth-midiforstarkare.html
 
"Kompakt stereo med högtalare högt upp"
Du kommer höra att det är musik, men typ inte mer.
Vill du ha lite drag/dunk ska högtalarna ner eller kompletteras med en subb, för att ge bästa bas ska en högtalare vara i golvnivå.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Köp en Harman Kardon Go+Play, ca 1800 spänn, eller JBL motsvarigheten Om den ska vara vädertålig Superbilligt, enkelt, fantastiskt bra ljud. Har H/K och den har en riktigt skön djupbas och lång räckvidd på ljudet (liksom föregångaren H/K BT som jag även har men får ses som en antikvitet).
 
Tack för alla olika förslag. Flera som tål att funderas över!

Jag har inget krav på att det ska vara bärbart eller vädertåligt då denna lösning kommer vara fast i garaget.

Midiförstärkaren såg riktigt fin ut med verkar sakna FM-radio.

Det är kanske att hitta ett begagnat 2.0 eller 2.1-system som ligger närmast till hands. Det borde väl finnas någon bluetooth-adapter att koppla in till en äldre förstärkare för att lösa det önskemålet?
 
Jag kikar på begagnade förstärkare. De flesta saknar ju bluetooth. Hur fungerar en BT-adapter som man sätter i lämplig i gång (för t.ex. hörlurar)? Är det en lösning som är fullgod eller missar jag något?

Hur vet jag hur ”stora” högtalare jag behöver för att kunna spela lite musik i garaget? Är det effekt jag ska gå efter eller hur vet jag vad som är tillräckligt?
 
Personligen skulle jag streama radio och prioritera Blåtand...
 
Okej, tack för att du delar med dig av dina egna krav och önskemål på din ljudanläggning i ditt garage!

Själv står jag fast vid att vilja ha en anläggning med inbyggd FM-radio! 🙂
 
  • Gilla
P-plats
  • Laddar…
Vanlig radio strömmar man ju hur enkelt som helst till valfri blåtandsenhet.

Så kriterierna är enkla: blåtand och ett sjuhelvetes jäkla massivt ljud med skönt tryck i basen som tex från Harman Kardon Go + Play. Kan köras utan sladd ett tag via inbyggt batteri men med reducerad uteffekt, duger fint det med för det mesta.
__
ps. Notera priset 1790 kr som är vad man ska betala idag för denna. Inte det dubbla som man ser från vissa företag…
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.