Finns det något sådant? Jag har letat men inte förstått eller funnit något.

Jag har all musik i datorn inkl Spotify. Vad jag önskar mig är en pryl som ansluts till datorns ljudutgång och som sänder musiken på nätet till 4 högtalare.

Högtalarna ska vara trådlösa men elnätsanslutna.

Någon form av volymkontroll behövs också, men det räcker om det sker på sändaren.
 
R
Finns massor med lösningar, du får nog specificera dig lite mer.
Har du högtalare?
Söker du fristående högtalare?
Ska de kunna spela ljudet i sync samtidigt?
Ska de kunna spela olika ljud?

lite sökord är: multiroom, sonos, airplay, chromecast
 
En bluetooth adapter i ett USB uttag kan väl vara ett bra alternativ till 3,5mm utgången…om datorn saknar Bluetooth.
 
Tack för svar!

Nej, jag har inga högtalare för wifi. De 2 jag har i dag är sladdanslutna från en förstärkare (tror att det heter så). De räcker till hela ena våningen med jag skulle vilja ha 2 högtalare till för anda våningen.

Ja, det måste vara fristående högtalare som kan placeras var som helst på båda våningsplanen.

Ja, ljudet kan gå ut i alla högtalarna samtidigt.

Nej, det är samma musik som kommer från datorn som går ut till samtliga högtalare.

Jag har läst på om Sonos, Airply och Chromecast men jag ska inte ha mikrofoner som går till Google eller annan stans utan högtalare som levererar musik från min dator och ingenting annat. Eftersom jag har all musik i min dator är det inget som har med telefonen att göra.
 
Låter ändå som Sonos är svaret du söker.
 
G Greybird skrev:
Jag har läst på om Sonos, Airply och Chromecast men jag ska inte ha mikrofoner som går till Google eller annan stans utan högtalare som levererar musik från min dator och ingenting annat.
Sonos/IKEA låter som en smidig lösning för dig. Du behöver inte använda röststyrning.
 
Köp en ny uppkopplad förstärkare.
Köpte själv en Sony för ett år sen, med den kan jag spela från datorn, telefonen, tvn eller vad som helst som är anslutet till mitt Wi-Fi. Förstärkaren kan även sända ljud till trådlösa högtalare.
 
Kul att det kan tänkas finnas lösningar - ska läsa på om förslagen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.