Hej
Ljud/bild synkar ej på SVT1 DTV. De andra kanalerna funkar , har ej kollat alla Sappa villa via fiber med tv modul. Fastbit. Tv LG50pk550n. Gjort ny kanalsökning ställt in rätt 306, 6,875 64qam. Sygnalstyrka 75% signalkvalite 100%. Inga extra ljudanläggningar endast tvn högtalare. Det kom för några dagar sedan och är väldigt irriterande. Går jag över till svt1 analog synkar det. Chattat med Sappa i omgångar, de har inget bra svar. Tekniker skulle ringa upp på vardag. Kontaktat fastbit men inget svar än.
Jäkligt skumt. Förslag?
 
Djupt ner i tekniska inställningar kan man på vissa TV flytta ljudet + - i steg om 1 ms, varje inställning är unik för varje HDMI ingång.
 
W
L Leif i Skåne skrev:
Djupt ner i tekniska inställningar kan man på vissa TV flytta ljudet + - i steg om 1 ms, varje inställning är unik för varje HDMI ingång.
Har kollat det. Finns ej på min. Signalen kommer in direkt i TV ej via HDMI. Problemet är bara på en kanal verkar det som. Tack ändå
 
Svarar själv med lite feedback
Efter hört mig för hos alla ink. LG support,Fastbit och Sappa utan att fått någon förklaring började jag testa igen.
Går in på ljudinställningar, scrollar ner till ljud DTV, där finns ett antal inställningar. Auto vilket den stod på. Ändrade till Dolby, ingen verkan, ändrat till MPEG, nu funkar det. Perfekt synk på SVT1 som var problemet och övriga kanaler. Hur man ska förklara det och varför det hände utan jag rört något vet jag ej. Men nu funkar det. Har testat flera gånger och varje gång jag sätter den på Auto går det snett.
Slutet gott.
Gunnar
 
  • Gilla
Villa1949
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.