Några kanske har uppmärksammat att Ecoflow har släppt en ny batteribank som heter Delta Pro. Den marknadsförs som att den kan automatiskt ge kraft vid strömavbrott till en del av husets laster.

Det kommer att komma ett tillbehör till den som heter "Smart Home Panel" som gör att upp till 10 grupper kan matas från batteriet vid strömavbrott med automatik. De som tecknade sig för tillbehöret under Kickstarter kampanjen ska få den i februari. Tror listpriset är 1400 EUR för SHP.

Med tanke på reglerna för inkoppling av reservkraft, jordtag etc så är jag fundersam på hur pass förenligt dessa är med elinstallationsreglerna. EcoFlow DELTA Pro Portable Power Station – EcoFlow Europe

Någon som har kollat upp dessa? Verkar ju smidigt att kunna ladda banken med generator eller sol och få automatisk omkoppling till batteridrift vid strömavbrott. Det är ju dock ingen idé om det äventyrar säkerheten för nätbolagens arbetare.
 
Jag ser bara en reklamsida. Har du en länk till installationsanvisningen och fullständig spec?
Det närmaste av nyttig info är denna bild som antyder att den jobbar som en UPS.
Och den är avsedd för ett mindre antal förbrukare, inte matning av hela huset.
Men man får trots allt som vanligt bedöma behovet av ett jordtag.
Man får läsa på hur skydden i denna burk fungerar.
DELTA_Pro_Product_Intro_PC_-_11_EU_1800x.jpg
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag ser bara en reklamsida. Har du en länk till installationsanvisningen och fullständig spec?
[bild]
Installationsanvisningen för panelen finns inte publik än.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.