Vi är just nu i fasen av att titta runt på olika husmodeller och tänkte här höra efter litet huspriser innan vi tar närmare kontakt med husföretagen.

De modeller vi är intresserade av är

A-hus Hasseludden
Rörvikshus Hans
Anebyhus Flygelvägen
Götenehus Espås/Skogås

Det vi är ute efter är en separat föräldradel och en del för barnen, gärna med eget allrum. Alltså ett föräldrasovrum med badrum i anslutning, två barnrum med allrum och badrum nära och sedan ett arbetsrum/gästrum.

Har ni fler förslag på hus så tas de tacksamt emot.

/Anna Maria
 
Vi har precis samma krav som ni, har kollat runt en del och har lite mer förslag att ge:

Strangården
 
Jag vet att det har varit mycket klagomål på Eksjöhus, men annars tycker jag att Eksjöhus Lyckan med eller utan vinkel är bra.
Vi bygger själv ett Lyckan med vinkel.
 
Gick lite snabbt det där.......

Vi har precis samma krav som ni, har kollat runt litel och detta är en del av de vi har hittat:

Strandgården Faluhus ca: 2.100.000
Skogås Götenehus ca: 1.825.000
Ekenäs Vårgårdahus Inte fått något pris!
Ekeby Myresjöhus ca: 1.750.000
Ljusgården Myresjöhus ca: 1.920.000
Villa Lindebo Värsåsvillan ca: 2.300.000
Ängsgården Hjältevadshus ca: 1.682.250
Hasseludden A-Hus ca: 1.830.000


 
Trots allt snack om Eksjöhus har vi oxå fastnat för Lyckan med vinkel, har föressten varit och kollat på ditt KlasL :)
Ser bra ut!
Vår säljare är kanonbra!
Är inte ett dugg skrämd av detta, vår säljare anlitar EN entreprenör som har byggt 200 Eksjöhus.
 
familjen_pix skrev:
Trots allt snack om Eksjöhus har vi oxå fastnat för Lyckan med vinkel, har föressten varit och kollat på ditt KlasL :)
Ser bra ut!
Vår säljare är kanonbra!
Är inte ett dugg skrämd av detta, vår säljare anlitar EN entreprenör som har byggt 200 Eksjöhus.
Ska ni också bygga i Höör?

Håller med familjen pix att vår säljare och entreprenör är kanon bra. De har byggt 18 hus utanför Trelleborg och jag har inte hört ett enda klagomål därifrån.
 
KlasL skrev:
Jag vet att det har varit mycket klagomål på Eksjöhus, men annars tycker jag att Eksjöhus Lyckan med eller utan vinkel är bra.
Vi bygger själv ett Lyckan med vinkel.
Om man bara visste vart dom två stackare bor! Jag kann iaf rekommendera entrepenörer i Stockholm/Huddinge/Södertälje trakten, som kan Eksjöhus. Fast huset är ju inte klart än....
 
Vi ska bygga i Hörby så vi blir ju "nästan" grannar!
;D
 
Hej
Har några tips på bra planlösningar, håller med om Värsås villans villa Lindbo, men har själv köpt ett Modulenthus Allegro med en bra avskild föräldrardel, vi tittade även på deras Triad, men föll för den lite mer moderna stilen. Priset utan tomt och grund ca 1.8 mkr.
Fördelen med Modulents hus var att vi slapp bekymer med hantverkare på byggplatsen, då det mesta görs i deras fabrik.

;)
 
familjen_pix skrev:
Vi ska bygga i Hörby så vi blir ju "nästan" grannar!
;D
Kul!

När ska ni börja bygga. Ska ni ha med ryggås.
 
Grunden kommer V32, så det blir väl klart lagom till jul! :-/
Nej ska inte ha ryggåstak!
Vi ville anlita en annan entreprenör eftersom vi ville bli klara tidigare men vår säljare tyckte inte det var nån bra idé, tur eller...!
Nu får det ta den tid det tar!


 
Boe-
jag har en prisuppgift på Ekenäs från Vårgårdahus på 1 767 800 kr exkl in och utvändig målning. Priset kommer från Husknuten i Göteborg förra sommaren. Kanske ger en hint...
 
Tror att entreprenören har fullt upp. De bygger 8 hus i Södra Sandby, 2 plans, ett i Hässleholm, Lyckan med vinkel och ska påbörja ett i Höör, Lövudden samt vårat hus.

Var i Hörby ska ni bygga? Kommer ni från trakten.
 
JennyS skrev:
Boe-
jag har en prisuppgift på Ekenäs från Vårgårdahus på 1 767 800 kr exkl in och utvändig målning. Priset kommer från Husknuten i Göteborg förra sommaren. Kanske ger en hint...
Tackar, JennyS, då kan jag fylla ett hål i min prislista!!
 
Tack så mycket för era snabba svar!

Det är roligt när husmodeller man fastnat för inte kostar skjortan utan att man kan tänka sig in i huset med sina möbler och ungar.

Kommer nog snart att ta kontakt med litet företag och få mer information.

Anna Maria
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.