Har anlitat en lokal byggare för att bygga en farstukvist, ett jobb på kanske 80-100 timmar, dvs 1,5 vecka för två man.
Byggt påbörjades andra halvan av oktober och är inte klart än...det som återstår nu är räcke, smyg och foder runt dörrn och någon spik till.
Blir man trött eller bara j-ligt trött??
Dessutom skulle det från början påbörjas "efter semestern" dvs slutet av augusti...varför ska det vara så inihelvete satans svårt att hålla på tills det är klart??
 
Milkshaken
Måste vara en stor farstukvist det där.... 100 timmar för 2 man???
 
Det är lite mer, lite repjobb på fasaden, resning/rivning ställning osv så totalt en vecka + nån dag sådär för två man till sista spiken, 40*2+ en eller annan dag, 80-100 timmar.
 
Som vanligt man får ringa o tjata,nästan dra hem dom i örat om dom ska få nått.Betala inte ut en spänn,förens arbetet är färdig ställt är mitt heta tips..
 
Att hålla inne betalning för den delen av arbetet som inte är utfört är den allra bästa medicinen!
 
Tyresö
Tror du kan släppa problemet - gör det sista av jobbet själv och dra av det på priset när fakturan kommer. Har inte byggaren slutfört jobbet på alla dessa månader - då kommer han inte att göra det heller.

Det är möjlig att jag är synisk, men jag har lärt mej att det inte hjälper att tjata på en människa som skiter i vad man säger.
 
Milkshaken
Tyresö har rätt där.....
 
Tyresö
Milkshaken skrev:
Tyresö har rätt där.....

Ytterligare en som har fått gå den jobbiga vägen.........
Först blir man irriterad - sen förbannad - sen gör man jobbet själv......
Det är i den ordningen livet fungerar - det är lättare att dressera en chimpans än en människa.....
 
Ett hett tips är att skriva ett avtal som omfattar alla arbeten i tid, när de ska påbörjas/när de ska vara klara. Fasta priser och en avtalad timkostnad för extra arbeten, samt att alla extra jobb skriftligen av dig ska godkännas innan de påbörjas.
Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.