Hej!

I tvättstugan finns det en "avsats" för tvättmaskin, den är relativt liten så tänkte förlänga den framåt ca 10-15 cm så man kan få plats med en större tvättmaskin.

Jag tänker följande steg:
1. Slipa bort färg
2. Sätta någon form av armering med skruvar i sidan så skruvarna sitter horisontellt och sedan trä lite ståltråd mellan dem. Tror ni det räcker? (Se bild)
3. Primer - Behövs det någon form av primer för att få betongen att fästa?
4. Form i trä
5. Häll betong - Ska man använda någon särskild betong för den här typen av mindre arbeten? Tvättmaskinen kommer stå på den utskjutande delen, något särskilt för att öka hållfasthet för vibrationer?

Mottar även andra tips på saker som jag inte tänkt på!
 
  • Radiator, golv med damm och skräp, målade markeringar, gult vägg, vit kablagekanal.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Använd flytspackel. Finns fiberarmerad om du är orolig för hållfastheten. Kräver primning innan och skall läggas med viss tjocklek beroende på fabrikat. Lycka till.
 
Semiproffset Thiger skrev:
Använd flytspackel. Finns fiberarmerad om du är orolig för hållfastheten. Kräver primning innan och skall läggas med viss tjocklek beroende på fabrikat. Lycka till.
Tack för tipset!

Hade inte tänkt på att man kunde använda flytspackel. På ena sidan är avsatsen ca 10 cm hög, går det fortfarande bra med flytspackel?
 
A alkro skrev:
Tack för tipset!

Hade inte tänkt på att man kunde använda flytspackel. På ena sidan är avsatsen ca 10 cm hög, går det fortfarande bra med flytspackel?
Det är olika för olika tillverkare, De jag använt har det varit 40-50mm som max tjocklek, men det går ju att spackla i omgångar annars.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.