Den här trappen på baksidan är slut som artist. Den ska väck och en annan lösning för att ta sig uppför släntan ska byggas. Men jag har idetorka och skulle behöva lite inspiration. Trapp i trä? Trapp i betong? Trapp i granit? Inte trapp alls....?!

bild 1(1).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


bild 2(1).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ungarna kommer att använda den här vägen till skolan inom några år, så det kommer att bli skapligt slitage om det bara skulle vara grässlänt. Så någon form av förstärkning av naturen måste till i alla fall.
 
Jag tycker den här lösningen var rätt udda och snygg. Men passar kanske inte i allas trädgård.

natural-home-design-with-glass-stair-and-garden-under-stair-space-ideas.jpg

Annars betongsten kan bli snyggt. Passar nog in i landskapet lite mer :)

707f818800a2bcd9c79c89505295ab16.jpg
 
Haha! Udda - ja. Snygg - nja :)
 
Den där va snygg.

Hittar inte info om hur man lägger sten i trappa, hittar endast instruktioner för stenläggning på plan mark. Någon som sett trappinstruktioner?
 
Brorsan har gjort en sån där. Han började iaf med att fästa de stora blocken i framkant. Tror han grävt ner ungefär halva blocket i marken. Sen är det ju bara att lägga smågatsten mellan blocken.
 
Hade gjutit en trapp på plats, den kommer stoppa bra många år
 
Hur bygger man gjutformar? Hur beräknar man hur mycket betong som går åt? Underarbete? Har du en länk till en guide vore jag mycket tacksam :)

Är det en mycket dyrare lösning att göra granit/gatstens-trapp...?
 
Räkna volymen på varje trappsteg eller om du vill gjuta en helsolid trapp.
Form bygger du av antingen råplan eller gjutplyfa (de går att återanvända)
Glöm inte armera o göra mindre fall utåt på stegen
 
S
känns onödigt med stegen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.