Nu har jag letat över hela Internet efter namnet på en liten svart larv som jag sett från och till hela mitt liv men aldrig vetat vad det är. Problemet är att helt plötsligt så finner jag dem överallt i huset och på altanen  och de verkar vara döda allihop. Vi har aldrig haft dem i huset förrut utan de dök bara upp en dag och jag tycker att det verkar mystiskt. Är det någon som känner till denna lilla larv och kanske åxå varför de är i vårat hus? :D
 
  • larv.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
annette skrev:
Nu har jag letat över hela Internet efter namnet på en liten svart larv som jag sett från och till hela mitt liv men aldrig vetat vad det är. Problemet är att helt plötsligt så finner jag dem överallt i huset och på altanen och de verkar vara döda allihop. Vi har aldrig haft dem i huset förrut utan de dök bara upp en dag och jag tycker att det verkar mystiskt. Är det någon som känner till denna lilla larv och kanske åxå varför de är i vårat hus? :D
Ser ju ut som sånna dära som äter blad.. fast dom e ju gröna?
 
Har sett hundratals döda i föräldrarnas garage, konstigt att men aldrig ser dom levande  :-?
 
Lurvnos....du sov inte på biologin som en annan ser jag det ;)!
 
Jodå, men jag är en jäkel på att googla ;D
 
Kunde man ge sig f-n på  :D. Var imponerande iofs att du lyckades googla upp det ;D.

Hade inte haft en aning om vad man skulle skrivit i sökfältet :-[
 
Tack för tipset. Jag fattar inte heller hur du kunde hitta det, men någon kunskap måste väl ha funnits i botten eller ;).
Jag sökte på Diplópoda och fick syn på några som heter Millipedes som verkar stämma riktigt bra med de som bor hos mig. Enl. en sida som jag hittade så är de nog inte döda utan sover när jag är vaken och är aktiva när jag sover.
Tack igen.
 
Håller med. Det blir ju klart helgens projekt :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.