Hej,

Håller på med ett badrum i egen regi och ser nu när jag är klar att en mindre spricka har bildats på en av klinkerplattorna. Den är ca 2cm lång (blyerts på bild markerar vart den slutar) och verkar genomgående. Jag har ingen vettig förklaring till hur denna har uppkommit då det inte finns några märken på ovansida etc. orsakat av att något har tappats (men kan inte utesluta detta).

Underlaget är Kiltos foliesystem, plattorna (33x33) lades för ca 3veckor sedan, 10mm fixkam, betongplatta som underlag (vattenburen golvvärme), ej fogat.

Vad hade ni gjort? Skiftat ut eller låtit vara?

Rent estetiskt är det inget man ser, men finns det en risk att den blir större över tid?

/Anders
 
  • Grå klinkerplatta med en 2cm lång spricka markerad med blyertsstreck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en grå klinkerplatta i ett badrum med en synlig 2cm lång spricka markerad med blyerts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Klinkergolv med en markerad 2cm lång spricka, detaljbild som visar golvets skick.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det nära duschen?
 
Ja, innan mindre plattor börjar så ca 40cm från golvbrunn. Känns som en onödig risk att byta ut
 
T
Man ser den ju knappt och det ser mer ut som en repa än spricka. Nej, låt den vara säger jag.
 
Om du inte stör dej på det så låt den vara. Risken finns att tätskiktet går sönder om du försöker byta den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.