Kollar på Luft-vattenvärmepump till garaget och har svårt att hitta någon av mindre storlek. garaget är runt 60 kvm. Det är slang ingjutet i plattan och kulvert från huset är inte att tänka på. Så någon som har tips på någon liten/prisvärd pump. Jula verkar vara enda alternativet än så länge.
 
kolla sfinxsolar.se
 
Så den billigaste pumpen på markanden förutom Jula är för 28000. Vad tror ni garaget är på 60kvm, kan man köra elpanna för 7000:-? Kommer man spara in de 21000 kr?
 
Redigerat:
Visserligen har du gjutit in slangen men en luft /luft från jula kan du få för 5. Många som har sånna i garaget.
 
pelle242 skrev:
Visserligen har du gjutit in slangen men en luft /luft från jula kan du få för 5. Många som har sånna i garaget.
Nja om man går på Jula grejer så är ju skillnaden bara 10" vilket jag inte säger så mycket om. Frågan vara mer om det fanns någon annat mellan Julas för 15" och andra för 45". och det tror jag att jag har hittat nu.
 
Vad är det för luft vatten du har hittat?
 
Tanken var att köpa sfinsolars utedel för 15000, samt en liten shuntgrup som de har för tusenlappen och sedan lägga ihop slingan med en gammal varmvattenberedare för att få lite volym, och använda beredaren de dagar tempen sjunker under -20 och pumpen ger sig. Borde funka
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.