Min lägenhet blir klar i Maj månad. Jag vill gärna ha mer yta till vardagsrummet Jag kan tänka mig gå ner till minst 9kvm för sovrummet. Bifogar bild och hoppas på nån smart ide..
 
  • Ritning av en lägenhetsplan med kök/vardagsrum och angränsande sovrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan helt ärligt säga att jag inte kan se en enda lösning för att lösa problemet! :thinking:

Först och främst hade jag nog flyttat in och känt efter.

Eventuellt hade man kunnat göra en skiljevägg av något slag mot köket för att få lite mer vägg yta i vardagsrummet.

Alternativt satt soffan mot sovrummet, köksbordet på mot klk och haft tvn på en svängbar arm vid terassdörren, så man kan dra ut framför dörren när man ska se på tv
 
Laszlo Toth
Är det nyproduktion med tanke på att du skriver att den blir klar?

Ett alternativt är väl att ta bort väggen mot klädkammaren och sedan öppna upp mot vardagsrummet.
 
Laszlo Toth LT Ingenjörsbyrå skrev:
Är det nyproduktion med tanke på att du skriver att den blir klar?

Ett alternativt är väl att ta bort väggen mot klädkammaren och sedan öppna upp mot vardagsrummet.
Ja det är Nyproduktion. Förstår inte riktigt hur du menar, har du lust och utveckla?
 
Det kan kanske gå att dra in väggen mittemot köksdelen, från klädkammaren till dörren som behöver flyttas. Sovrummet blir då som ett liggande p där den smala delen kan vara klk och den stora sovrum. Då kan kanske matbordet vara i den nya ytan.
 
Den enda möjlighet jag kan se är att dra väggen som avdelar sovrum och klk från resten så nära fönstret i sovrummet som möjligt. Kan i bästa fall ge en knapp kvm extra till vardagsrummet/köket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.