Jag "behöver" en liten, behändig kompressor för min dyckerpuffra. 1.2mm t-dyckert. Vad är bästa köp enligt er?
 
Enfasare från JULA , Biltema eller Clas O

Protte
 
De låter en del de där småkompressorerna, den länkade ovan låter mer än min 7 kW-kompressor. Det finns tystare småkompressorer också men de blir betydligt dyrare.
 
F Fluxor skrev:
Jag "behöver" en liten, behändig kompressor för min dyckerpuffra. 1.2mm t-dyckert. Vad är bästa köp enligt er?
Denna har jag. Sjukt tyst. Aerfast, köpt på Proffsmagasinet.se Kolla inlägg nr 70 i denna tråd:

https://www.byggahus.se/forum/threads/tryckluftslang-2016.279456/page-5

Har dock inte skjutit dyckert med den. Blåser och pumpar grejer mest.
 
devizion devizion skrev:
Om det är en tyst smidig kompressor för dyckertpistol så kan jag varmt rekommendera:
[länk]

Otroligt smidig och låter knappt något.
Tack. Precis vad jag behöver. Köpte den i dyckertpaket så får jag hoppas pistolen också håller kvalitet.
 
elpaco elpaco skrev:
Tack. Precis vad jag behöver. Köpte den i dyckertpaket så får jag hoppas pistolen också håller kvalitet.
Nöjd med denna nu typ ett år senare? Rekommenderas? Sitter och letar för fullt och är lite inne på detta paket.
 
M mickeselvin skrev:
Nöjd med denna nu typ ett år senare? Rekommenderas? Sitter och letar för fullt och är lite inne på detta paket.
Mycket nöjd. Pålitlig, tyst. Pistolen upprepar exakt samma slag. Har aldrig hakat upp sig, fastnat, skjutit dubbelt eller liknande. Har inte spikat jättemycket men ett par tusen dyckert.
 
  • Gilla
mickeselvin
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Mycket nöjd. Pålitlig, tyst. Pistolen upprepar exakt samma slag. Har aldrig hakat upp sig, fastnat, skjutit dubbelt eller liknande. Har inte spikat jättemycket men ett par tusen dyckert.
Låter bra! Och själva kompressorn då. Funkar den bra till lite annat också? Blåsa rent, pumpa mm?
 
M mickeselvin skrev:
Låter bra! Och själva kompressorn då. Funkar den bra till lite annat också? Blåsa rent, pumpa mm?
Jag har bara använt den lite till annat. Så som att fylla cykeldäck. Du får tänka på att den så klart har låg tankvolym.
 
Lånar denna tråden lite.
Funderar på en ny tystare kompressor, har idag biltemas minsta med en tank på 8l, men den väsnas något fruktansvärt.
Användningsområdena är att fylla på luft i bildäcken inför byte, blåsa rent och dyckertpistol (Makita AF505N).

Har fastnad för dessa tre då ljudvolym och att den är liten prioriteras, men räcker dessa till mig, vilken ska jag välja och vad är egentligen skillnaden förutom det uppenbara?

Aerfast AC10304 - 4 liter tank - 55l/min - 7-9 bar - 60 dB - pris 2 369
Aerfast AC8305 - 5 liter tank - 33l/min - 9 bar - 60 dB - pris 2 395
Aerfast AC4504 - 4 liter tank - 28l/min - 6-8 bar - 58 dB - pris 2 295

Ska man krasst gå efter l/min eller det är viktigare med en 5 literstank jämfört 4a?
Priset skiljer ju inte så mycket så helt klart verkar 10304 bäst, eller?
 
Redigerat:
Jag tror alla klarar 505:an

Jag kör
Aerfast AC10304 med 505:an. Den är väldigt tyst.
Toppa upp däck går också bra.

Fylla gummibåten var ingen bra idė dock
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
bulleribock bulleribock skrev:
Jag tror alla klarar 505:an

Jag kör
Aerfast AC10304 med 505:an. Den är väldigt tyst.
Toppa upp däck går också bra.

Fylla gummibåten var ingen bra idė dock
Låter bra, gummibåt äger jag ingen så då bör det räcka :)
Just nu leder 10304 med 1-0-0.

Såg att 10304an fanns på bauhaus också, lite dyrare så man hade kunnat nyttja deras prisgaranti o få den för runt 2 000, men tyvärr fanns det bara ett ex i hela Sverige och inte tillräckligt nära mig, är det en utgående modell?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.