Köpte två IFÖ Cera 3860 wc-stolar på Bauhaus och upptäcker hemma en liten spetsig knopp (knottra) i porslinet bakom spolknappen på den ena toa-stolen. Den andra toa-stolen har spolknappen upp-och-ner. Väldigt irriterande och fult.

VI har 30 dagars öppet köp men vi hyrde bil för att handla detta och att hyra ny bil för att byta toa-stolarna kostar minst 500kr.

Vad göra? Går det att åtgärna själva?
 
Ring IFÖ i Bromma, de kommer att hjälpa dig.

Ifö Sanitär AB
Karlsbodavägen 13 C
168 67 Bromma
Tel: 08-772 21 40
 
Blev kopplad till Småland? och där hänvisar de till Bauhaus som ej svarar i telefon.:mad:
 
De hjälpte mig som köpt min 6830 på nätet. Men, de har rätt i att det i första hand är Bauhaus som skall hjälpa dig.

Bauhaus har skyldighet att avhjälpa fel utan olägenhet för dig. Jag skulle stå på mig. Antingen får de avhjälpa felet hemma hos dig eller betala för transporten.

Men, det bästa är kanske att leva med knottran och själv vända spolknappen. Tryck ned ena sidan och lyft sedan den andra. Vänd och sätt tillbaka igen.
Ev. kan hållaren runt knappen behöva skruvas loss och vändas, men jag tror inte det.
 
Hyrde en liten bil och åkte och lämnade tillbaka IFÖ, köpte Gustavsberg för 200kr mer och de var bra mycket finare i emaljen. Ibland orkar man inte ta fighten. Kostade mig 370kr och ett par timmars ledig tid.
 
Det du hade i porslinet kallas pora och är relativt vanligt men man brukar upptäcka dessa i kvalitetskontrollen hos tillverkaren. Gör man inte det får man den gratis utbytt precis som skrivits ovan. "Felet" var att det var Bahaus som sålde dom ;) Hade du köpt hos någon som svara i telefon hade problemet vart ur värden direkt. Jag tror att det är ungefär lika vanligt med poror på Gustavsbergs porslin som på Ifös utan att veta exakt.
 
Så här i efterhand är jag glad att jag bytte, Gustavsberg är så mycket snyggare. Jag är tacksam för IFÖs bristande kontroll som fick mig att byta.
 
Tur att alla tycker olika :) Själv tycker jag att Ifö Sign 6860 var den som såg snyggast ut och väldigt smidigt med WC-Fresh. Fast nu var det väl 3860 du hade köpt och lämnat tillbaks.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.