Hej!

Vi funderar på ett lite större Eksjöhus. Vi har väl närmast tittat på Sundvik (sutteräng), Mellangården, Lönneberga eller Brevik. Har inte lyckats hitta några inlägg om dessa hus. Man kan bygga endera i sluttning eller på platt mark på tomten. Undrar därför om någon har några erfarenheter vad gäller bygge och pris på dessa hustyper.

Tackar och bockar för all hjälp som man kan få!

Freddan
 
Jag har precis tecknat avtal på ett Aspudden från Eksjöhus. Du har ju Söderåsen (tror jag det heter) också som är runt 200 kvm.

/Jonte
 
Välkommen i klubben, Jonte. ;D ;D ;D
 
Janne_B skrev:
Välkommen i klubben, Jonte. ;D ;D ;D
Tackar ;D ;D ;D

Ska vi höras på lådan framöver?! :)

Undrar om det finns nån mer på forumet som vill vara med i klubben... ;)
 
Tjena Janne & Jonte!

Låter spännande med era byggen. Ser fram emot att följa era erfarenheter på sidan Janne! Efter ytterligare funderingar är sutterängidén struken här. "Skånelängetypen" Höllviken är ju också fin, vet dock inte vad byggnadsnämnderna här i Östergötland tycker om denna modell. Säljaren menar att det inte sålts några här. Det ser dock lite trångt ut jämfört med 2-planshustyperna. Vore kul att höra om någon i södra Sverige har sett något Höllviken. Huset kommer ligga i ett öppet landskap, varför vi har våra funderingar om ett hus av "landskapstyp" kan vara lämpligast (exv. Junibacken, Sätesgården, Mellangården, Lönneberga). 175-200 kvm + garage...

Ha det gott!

Freddan :D
 
Jag är född i Eksjö, men det kanske inte räcker som kriterier för o joina klubben ;)
 
Joppe23 skrev:
Jag är född i Eksjö, men det kanske inte räcker som kriterier för o joina klubben  ;)
Tveksamt... ;D men du får väl slå till på ett Aspudden så är allt klart!

/Jonte
 
Sprang på ett par i skinnbranchen på Kastrup härom veckan. De kom oxå från Eksjö. De hade byggt 2 Eksjöhus och om de bygger igen så blir det .... Eksjö.
Men det är ju klart, i Trollhättan köper 70% Saab. men det säger ju inte ngt om kvaliteten, bara mentaliteten. ::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.