Tänkte göra nåt lite speciellt i duschen..
Typ tak dusch och nån inkaklad sitt plats eller något. (stor dusch jag vill kunna dansa i den om jag vill)
Och själva badrummet vill jag ha ganska galet.
Typ neon orangea väggar och svart gummi golv med runda ringar på (sånna som brukar finnas på stora båtar.)

Det står still i huvudet ::)

Kom med ideér helst så konstiga som möjligt!
 
Alltså, att göra badrummet "galet" är inget jag skulle rekommendera. Badrum är dyrt och krångligt att fixa. Riskera inte då något "galet" som du/ni tröttnar på efter något år, eller gör bostaden svårsåld.

Vad jag skulle vilja göra med min dusch är en vägg av glasblock. badrum_glasdusch.jpg
 
Hej, Ellinors!

Jag gillar dina idéer. Jag är nog lite som du, även om det säkert är smart att lyssna på dom som säger att man bör göra badrummet diskret. Så här tänkte jag: En inkaklad sittplats kan du fixa själv: bygg en stadig träram av regelvirke. Den ska hålla att sitta på. Skruva fast den i väggen med vinkeljärn innan du har lagt tätskikt. Täck den med LUX-byggskivor som du skruvar eller limmar fast mot virket. Var noga med membran i skarvarna. Sen kan du kakla över.
Det är smart att kakla precis där duschen ska stå, men man måste inte kakla hela badrummet. Det är väldigt viktigt att ha bra tätskikt även på väggar som inte ska duschas ner, men själva kaklet är närmast en prydnadssak. Du kan måla dina neonväggar med våtrumsfärg (om du hittar rätt kulör), men en anna idé kan vara att låta köra ut en tapet med ditt eget motiv hos en kopieringsfirma och antingen låta dom plastlaminera våderna, eller också köpa en platta plexiglas och sätta upp framför. På det viset kan du lätt byta motiv när du tröttnar eller ta bort och sätta kakel om du ska sälja huset/lägenheten. Golv: Plastmatta kan vara ett alternativ. Det går säkert att hitta någon som passar. De är inte alltför dyra att byta ut om det skulle behövas. Ett annat alternativ kan vara att ha ett neutralt klinkergolv och piffa upp med balla plastmattor (eller gummi) som kan tas ut och tvättas. T. ex från pappelina: www.pappelina.com
Ett annat tips är Plastique Design-serien från Horredsmattan: http://www.horredsmattan.se/
Eller om du vill ha mer industrilook på mattan kan du köpa en bit gummimatta av den typ som finns i stall. Kolla hos Hööks eller nåt annat företag som säljer hästgrejor. Förmodligen finns sånt bara i svart eller grått e.l. Men du kan sätta din egen prägel på den genom att skära eller stansa ut coola former, som t ex stjärnor eller fyrkanter i den. Du kan också köpa s.k garagemattor, hör finns en länk: http://www.jnkproducts.com/garage-floor-tiles.htm
Dom är också lösa och kan plockas ut om man vill ge badrummet en mer traditionell look. En annan variant kan vara att höra med ett företag som trycker profilkläder, musmattor m.m om dom kan trycka din egen design på en gummimatta.

You go, girl!

Bender knastjej

Takdusch: du kan köpa takduschar från Sigro: www.sigro.se

 
Taaaack bender för din långa braiga svar :)
Jättebra idéer ;D Ska tänka på allt du skrev!
Gillade verkligen garagemattorna!
Om man tröttnar å vill göra om så.. den dagen den sorgen!

men en anna idé kan vara att låta köra ut en tapet med ditt eget motiv hos en kopieringsfirma och antingen låta dom plastlaminera våderna, eller också köpa en platta plexiglas och sätta upp framför.

Det där ska jag göra på nåt sätt i det andra badrummet.
Hade tänkt att sätta upp den här bilden på hela väggen med glas över!
sfwp640_tubDONTLINK.jpg
Vet bara inte hur man slipper fukt innanför glaset.. :-/




Tack och återigen tack! :-*
 
Dornbracht har inbyggda takduschar med belysning i som ändrar färg! ;D

Något dyra bara....
 
Oj :) Det låter intressant ;D

Ska absolut kolla upp det ::)
 
89 tkr st.....

Men kul! ;D
 
Haha, det kan man nästan förstå :p

md3992D.jpg
 
OLHA skrev:
89 tkr st.....

Men kul!  ;D

Olha, du ordnar den till inköpspris åt mig ellerhur? ;)

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.