Eftersom jag tidigare friskt sågat smålandsvillan kanske jag också skulle passa på och ge dem beröm för det FINA huset dom till slut levererade!

Det har varit en tung höst med många besvikelser och en hel del upprörda stunder men nu när huset står på plats så är vi iaf JÄTTENÖJDA med vårt hus, det återstår en del små detaljer som skall rättas till men huset är precis så underbart som vi tänkte oss när vi beställde vårt Katthult i början av 2004! Det ända "nego" vi upptäckt efter inflyttning är att innerväggarna är oisolerade så det är "hörbarhet 10" mellan rummen tex tv/stereo in till sovrummen!! ;-)

För Er som funderar på smålandsvillan så har jag några tips utifrån våra erfarenheter:

1 - Se till så att ni får in en vitesklausul vid försening (finns ej med i smålandsvillans orginalkontrakt där det "bara" ges ersättning för faktiska kostnader)

2 - Se över kalkylen (detta är grymt svårt om man som vi är förstagångs köpare utan erfarenheter, men läs, läs och åter läs allt som finns på nätet).

3 - Gör ett besök i fabriken, klart värt resan! Kanontrevlig personal som är engagerade i sitt arbete som med glädje visar upp sitt hantverk!
 
Bra skrivet, kul att du kan ge beröm efter att tidigare varit kritisk...låter som ett vettig husköpt till slut!

Vi skall precis börja så jag kommer till baka snart med hemsida och erfarenheter!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.