Hej

Har hjälp av en byggare hemma.
Bygget har genomsyrats av småtabbar hit och dit som jag fått påpeka för att få korrigerade.

Idag när jag kommer hem sitter lister och foder monterade INNAN spackling av den nya gipsen är gjord.

Ställde frågan till byggarn som menar att målaren vill ha det så.


Jag kan inte för mitt liv förstå varför.
I mitt huvud försvårar det bara målarens jobb.
Lär väl bli betydligt jobbigare än att få plana väggar utan hinder att jobba på?

klinkergolvet är dessutom inte fogat vilket även det känns fel.

Finns det någon målare här inne som kan hjälpa mig att lära mig förstå?
 
  • Ofärdigt rum med ospacklade gipsväggar och monterade dörrlister, arbetsbelysning och jacka på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Omonterat rum med outfogat klinkergolv och gipsskivor uppsatta utan spackling, lister installerade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Du har rätt.
Vad gäller golvet så ska det fogas innan man börjar gå på det, annars är risken stor att plattor lossnar
 
T
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Du har rätt.
Vad gäller golvet så ska det fogas innan man börjar gå på det, annars är risken stor att plattor lossnar
Öhh....va? Finns absolut ingen risk att plattorna lossnar innan det är fogat. Kan vara bland det mest konstiga jag har läst på detta forum:thinking:

Ibland kan det vara en fördel att foga till sist då vissa målare inte är så duktiga på att täcka golvet och sliprester från till exempel väggspackel har en förmåga att sätta sig rejält i klinkerfog.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.