Hej!
Jag är snart klar med mitt kök. Men det behövs 2cm till där stödsidan ska sitta. För tillfället sitter en dörrlist där. Jag skulle behöva såga bort de sista 2 cm av listen men vet inte hur jag ska ta mig till. Måste få upp stödsidan innan nästa vecka då bänkskivan kommer.
 
En bild på det hela så man ser lite hur du menar?
 
Är på jobbet men kan förklara. Underskåpen går från väggen ut mot en dörröppning. Sista skåpet från väggen är en diskmaskin där en stödsida ska sitta men listen till dörröppningen är ivägen. Skulle behöva få bort 2cm av listen där underskåpen/stödsidan ska sitta.
 
Listen sitter redan på plats alltså, då blir det att ta en multislip och såga bort.
gop-300-sce-27295.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Och den är värd att ligga pengar på tycker du? Känns segt att lägga upp massa pengar, när i mina ögonfröjd handlar om en liten skit sak. Den kanske kommer till användning fler gånger.
 
ullet
Kapa startsidan 2 cm och låt listen gå in bakom, lär inte störa diskmaskinen.
 
De kommer en granitskiva över som blir svår att ändra storleken på måste få listen att bli mindre. Alt 1: såga i listen, hur jag nu gör de. Alt 2: ta bort och sätt dit en ny mindre list, tyvärr så är den gammal och är bra målad ihop med väggen och listen över...
 
Adriian skrev:
Och den är värd att ligga pengar på tycker du? Känns segt att lägga upp massa pengar, när i mina ögonfröjd handlar om en liten skit sak. Den kanske kommer till användning fler gånger.
Absolut. Ett multiverktyg är nästan ett måste när man håller på att renovera hus. Det är svårt att i förhand säga när du kommer att använda den men när du väl äger ett så kommer du att älska den mer än skivat bröd.
 
Har tittat lite på internet. Finns från 800-3000 typ. Hur mycket ska man lägga på en?
 
Adriian skrev:
Har tittat lite på internet. Finns från 800-3000 typ. Hur mycket ska man lägga på en?
Köp en billig på jula eller Clas Ohlsson de gör sitt jobb de oxå.
Jag har två st Bosch GOP 10,8 v och en billig från nätdriven från jula som fungerar alldeles utmärkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.